arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

اعلام ترکیب هیات‌ انصارالله و دولت فراری یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار الجزیره در عربستان اعلام کرد که نیروهای عربستانی با اعضای گروه انصارالله (حوثی‌ها) در مناطق مرزی در منطقه الخوبه و کوه دوخان و رمیح در منطقه جازان در مرزهای عربستان و یمن درگیر شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از این شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای عربستانی با نیروهای انصارالله با کمک هلی‌کوپترهای آپاچی درگیر شدند.

این در حالی است که چندین خمپاره و آر پی جی برخی مقرهای نظامی عربستان در جازان را هدف قرار داده بود.

خبرنگار شبکه المیادین نیز اعلام کرد که درگیری‌ها در اطراف فرودگاه بین‌المللی عدن با مشارکت جنگنده‌های ائتلاف سعودی رخ داده است.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ساختمانی دولتی در منطقه عسیر را هدف قرار دادند.

اطلاعات رسانه‌ای حاکی از این است که ترکیب هیات انصارالله و دولت مستعفی یمن برای حضور در نشست ژنو مشخص شده است.

به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، هیات حزب کنگره مردمی سراسری وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن و انصارالله متشکل از صالح صماط، عارف زوکا، علی العماد، محمد عبدالسلام، صادق ابوشوارب، یاسر العواضی و ابوبکر القربی است اما تیم دولت فراری یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی متشکل از ریاض یاسین وزیر خارجه این دولت، احمد المیسری رهبر جدا شده از حزب کنگره سراسری، عزالدین الاصبحی وزیر حقوق بشر، عبدالوهاب العمیقانی، دبیرکل حزب الرشاد و نیز دیگر شخصیت‌ها از جمله یکی از سران عشایر صعده و وزیر آب و دبیرکل حزب توسعه است.

دولت یمن عصر چهارشنبه اعلام کرد که هیات آن در رایزنی‌های ژنو شرکت خواهد کرد.

قرار است این کنفرانس یکشنبه آتی در ژنو تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

از سوی دیگر، اسکای نیوز عربی اعلام کرد که وزیران خارجه عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز (پنجشنبه) در ریاض گرد هم می‌آیند تا به مسائل منطقه و در راس آن یمن بپردازند.

عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که ریاست این نشست را وزیر خارجه قطر برعهده دارد و مسائل منطقه از جمله مساله یمن را بررسی می‌کند.
نظرات بینندگان