arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

آشنا: لغو کنسرت ها راه را براي موسيقي زيرزميني باز مي‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسام الدين آشنا مشاور امور فرهنگي رييس‌‌جمهور در خصوص اولين اجراي ارکستر ملي گفت: امشب، شاهد بخشي از توان هنرمندان در حراست از ميراث فرهنگي ملت و کشورمان بوديم.

وي در رابطه با لغو کنسرت‌هاي اخير علي‌رغم داشتن مجوز از سوي وزارت ارشاد اظهار کرد: لغو هر مجوز قانوني به معناي بازکردن راه براي موسيقي زيرزميني، غيرقانوني و هنجارشکن است. زماني‌که کشوري مي‌تواند چنين موسيقي نجيب، محترم و پرمحتوايي را به فرزندان وطن ارائه کند، جلوگيري نابخردانه از تلاش‌هاي هنري عزيزان ملت هيچ معنايي جز تضعيف بنيه فرهنگي کشور ندارند.

مشاور امور فرهنگي رييس‌‌جمهور گفت: به نظرم مجموعه افرادي‌ که روي صحنه و يا پشت صحنه اجرا کردند، بخشي از ارتش فرهنگي بزرگ ملت هستند که از مرزهاي هويتي دفاع مي‌کنند ، قطعات عاشقانه، عارفانه و حماسي يا وطنيه‌هايي که اجرا شد، عملاً بازخواني بخشي از تاريخ پرافتخار ملت ايران بود، اميدوارم دست‌اندرکاران فرهنگي قدر اين توان و ارزش‌ اين استقلال مردمي را بدانند.

آشنا افزود: دولت در مقابل کساني‌ که بدون استناد به مواد قانوني و با تفسيرهاي خود خوانده و سليقه‌اي و بر اساس برخي نقل قول‌ها يا مواد آئين‌نامه‌ها عمل مي کنند ، مي‌ايستد، زيرا چنين اعمالي باعث مي‌شود مردم احساس کنند که از حداقل بهره‌مندي لازم از توان هنرمندان خود برخوردار نيستند. در اين راستا مقابله دولت هم سلبي نيست، بلکه اثباتي است و تشکيل مجدد ارکستر ملي ايران و اجراهايي از اين نوع يکي از پاسخ‌هاي دولت به برخي اعمال ناشايست است که انجام مي‌شود.

وي در رابطه با عملکرد اداره اماکن نيروي انتظامي در خصوص لغو کنسرت‌ها و ميزان اطلاع دولت از اين اقدامات عنوان کرد: تعاملي که با نيروي انتظامي داريم از طريق فرماندهي ارشد است، اميدواريم اتفاقات به گونه‌اي رقم بخورد که نيروي انتظامي حافظ حرمت مجوزهاي داده شده باشد و وضعيت جديد کشور را به خوبي درک کند.

آشنا در واکنش به پاسخ اماکن نيروي انتظامي مبني بر اينکه، تابع و مجري قانون هستيم و دستور از طرف افراد بالادست صادر مي‌شود گفت: کساني که اين بيانيه‌ها را صادر مي‌کنند، بهتر است کمي بيشتر با مسئولان بالادست خود صحبت کنند.جهت‌گيري‌هايي که برخي افراد در نيروي انتظامي اظهار مي‌کنند تناسبي با وضعيت جاري کشور ندارد.

وي در خصوص اطلاع از دستور لغو کنسرت‌ها عنوان کرد: اگر دستوري وجود دارد، بهتر است بيان نشود و من منکر مي شوم که اطلاعي از اين موضوع داريم.

منبع : آنا
نظرات بینندگان