arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
روزنامه عربي:

روابط عربستان و اسراییل گسترش يافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه المنار فلسطين از توسعه روزافزون روابط رژيم صهيونيستي و رژيم آل سعود خبر داد و ابعاد مختلف آن را فاش کرد.

روابط سعودي اسرائيلي به مرحله پيشرفته اي رسيده است و رايزني و هماهنگي مستمري ميان دو طرف برقرار است.

روزنامه المنار فلسطين با افشاي اين مطلب به نقل از منابع آگاه خود نوشت مسئولان اسرائيلي گفته اند روابط ميان رياض و تل آويو، روابط گرم و دوستانه و ائتلافي(همپيماني) است و ديدارها ميان مقامات بلندپايه عربستان و اسرائيل، در سطح سياسي و امنيتي همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است که اين ديدارها در تل آويو و رياض و در حاشيه کنفرانس ها و نشست هاي بين المللي برگزار مي شود.

مسئولان صهيونيست، نشست اخير دور گولد مديرکل وزارت خارجه اسرائيل با مدير مرکز مطالعاتي سعودي در واشنگتن را ديداري که تازگي داشته باشد، توصيف نمي کنند و مي گويند اين ديدار چيز جديدي به روند روابط سعودي اسرائيلي اضافه نمي کند، زيرا ديدارها و نشست ها ميان مقامات اسرائيل و عربستان از سال ها پيش ادامه داشته و فقط بنا به درخواست طرف سعودي پنهان نگه داشته شده تا زماني که شرايط براي افشاي آن فراهم شود و دو طرف نيز به تبادل هيات هاي ديپلماتيک دست بزنند.

مسئولان سعودي هم گفته اند نشست اخير گولد(مديرکل وزارت خارجه رژيم صهيونيستي) با مشاور سعودي، در ادامه نشست ها و ديدارهايي برگزار شد که ترکي بن عبدالعزيز شاهزاده سعودي با مسئولان اسرائيلي برگزار مي شود و آنها را نيز علنا اعلام مي کند.

منابع المنار فاش کردند شماري از شاهزادگان سعودي، براي گسترش رابط با اسرائيل و علني کردن آن فشار وارد مي کنند تحت اين ادعا که منافع سياسي دو طرف مشترک است و آنها هر دو با يک دشمن روبرو هستند و از نظر اين شاهزادگان، اسرائيل دشمن سعودي نيست .

اين منابع به امتيازهايي که رياض به نظاميان اسرائيلي و جنگنده هاي اسرائيل براي استفاده از حريم هوايي عربستان داده است و همچنين حضور مشاوران امنيتي اسرائيلي در نهادهاي حکومتي آل سعود اشاره کرده اند.
اين منابع گفتند تمام جنگ هايي که عربستان به نيابت از آمريکا به راه مي اندازد، در خصوص آن با اسرائيل رايزني مي شود به ويژه جنگ هايي که عربستان در سوريه، يمن و عراق(ازطريق تروريست هاي مزدور خود) به راه انداخته است.

به گزارش تسنيم، منابع المنار اضافه کردند که رهبران سعودي به اسرائيل وعده داده اند که در حل مساله فلسطين، تحقق منافع امنيتي اسرائيل را در نظر مي گيرند و در اين زمينه ميان رياض و تل آويو هماهنگي ادامه دارد و طي روزهاي اخير رايزني هايي ميان دو طرف براي اصلاح طرح سازش عربي انجام شده است به گونه اي که حاکمان سعودي معتقد هستند هرگونه تشديد تنش مي تواند سبب برنامه ها و طرح هاي اسرائيلي را با مانع روبرو کرده و در معرض خطر قرار دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان