arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴

وجود ۷۸۰ هزار میلیارد پول سرگردان در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار کرمان گفت: 780 هزار میلیارد پول سرگردان و بدون پشتوانه در ایران داریم.

به گزارش فارس، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در حاشیه افتتاح کارخانه نسل جدید کابل فیبرنوری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با قدردانی از سرمایه‌گذار این پروژه اظهار داشت: این کارآفرین با همتی که خودش داشته از تسهیلات بانکی هم استفاده نکرده است و زیر بار سودهای بانکی بالا نرفته است.

وی بیان داشت: احداث این کارخانه کار بزرگی است و صنعت و پیشه باارزشی به‌شمار می‌رود و ارزش‌افزوده بالایی هم دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: زمانی که سودهای بانکی بالای 15 درصد و حتی 20 درصد است، تولید کننده نمی‌تواند گام‌هایی با این هزینه‌ها بردارد.

رزم‌حسینی ادامه داد: دولت تدبیر و امید می‌خواهد اقتصاد آشفته کشور را به سر منزل مقصود برساند و دولت به بانک مرکزی دست درازی نخواهد کرد و استقراض از این بانک نمی‌کند.

وی یادآور شد: 780 هزار میلیارد تومان پول سرگردان و بدون پشتوانه در ایران داریم و 200 هزار میلیارد تومان پول در موسسات غیربانکی دست عده‌ای است و طبیعی است که دولت اگر بخواهد دست‌اندازی کند حجم پول در گردش افزایش پیدا خواهد کرد و موجب افزایش تورم نیز می‌شود.

استاندار کرمان گفت: دولت درصدد است، فضای کسب و کار را بهبود بخشد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی با وجود تمام مشکلاتی که هست، اما مذاکرات در حال انجام است و در حوزه داخلی وحدت سیاسی در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی سه قوه و مسئولان زمینه را فراهم کرده که سرمایه‌گذاران بتوانند به‌خوبی سرمایه‌گذاری کنند و دولت نیز رفع موانع تولید که توسط نمایندگان مجلس تصویب و ابلاغ شده را در دستور کار قرار داده که نخستین جلسه استان در سرچشمه برگزار شد.

رزم‌حسینی افزود: برای این منظور جلسات را هفتگی برگزار می‌کنیم و معتقدیم موانعی که توسط خودمان ایجاد شده را در کمیته‌ای مجددا بازنگری کنیم و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: فضای مساعد کسب و کار که هنوز به نظر ما و علمای اقتصاد کافی نیست با حرکت جدیدی سرعت پیدا می‌کند و حضور سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی را شاهد باشیم.

رزم حسینی ابراز داشت: ملت ایران لیاقت دارد در منطقه رتبه نخست سرمایه‌گذاری را کسب کند، بهره‌وری در این کارخانه تولید به‌خوبی به چشم می‌خورد زیرا ابتدا فضای تولید مدنظر بوده که این امر مهم است.
نظرات بینندگان