arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴

چه کسی می گفت کروش لیگ را نمی‌بیند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارلوس کروش یک بار توضیح داد که کادر فنی تیم ملی چطور بازیکنان لیگ را زیر نظر می‌گیرد.

خبرورزشی نوشت: درست در روزهايي كه مي‌گفتند او به شهرستان‌ها نمي‌رود و بازي‌ها را نگاه نمي‌كند، سرمربي تيم‌ملي با توضيح آناليزهاي افقي و عمودي بازيكنان و تيم‌ها، نشان داد چگونه در CDيك ساعت، كل عملكرد يك بازيكن را فشرده كرده است. او گفت به كمك مهرداد خانبان آناليزور تيم‌ملي اين كارها را انجام مي‌دهد. با اين همه يكي مثل مايلي‌كهن هميشه اين مسئله را بهانه‌اي براي انتقاد قلمداد مي‌كرد. او اما هيچ‌گاه نگفت چرا اعضاي كادرفني تيم‌ملي سرجمع 5 بازي ليگ ‌برتر و ليگ يك را زير نظر نگرفته‌اند.

 از سويي همواره به كروش اين انتقاد وارد بود كه چرا در تيم‌ملي جوانگرايي نمي‌كند. كروش همواره در مقابل اين انتقاد مي‌گفت يك‌شبه نمي‌توان جوانگرايي كرد. او تأكيد داشت اتفاقاً جزو مربياني بوده كه در تيم‌ملي به جوان‌ها بازي داده است، بازيكناني چون پورعلي‌گنجي، وحيد اميري، سروش رفيعي و خيلي از جوان‌هاي ديگر توسط كروش به تيم‌ملي دعوت شدند و به آنها بازي رسيد. اما او در مقابل ازبكستان نشان داد آرام آرام نقشه‌هايش را عمل مي‌كند و تيم‌ملي را به سمت پوست‌اندازي مي‌برد. در اين بازي جاي خالي سيد جلال احساس نشد.

كنعاني‌زادگان مدافع ملوان نشان داد كه مي‌تواند با فرصت بيشتر تبديل به مهره خوبي شود. همچنين سعيد عزت‌اللهي جاي نكونام بازي كرد و نشان داد مي‌تواند با تجربه بيشتر، چه آرامشي را به تيم منتقل كند. ترابي با گلي كه به‌ثمر رساند، نويد تولد يك بازيكن بسيار خوب را داد. طارمي، ميلاد محمدي و شريفي هم از جمله بازيكناني بودند كه فرصت بازي يافتند. كروش با دعوت از پورقاز مدافع ملوان و همين‌طور سرمايه‌گذاري روي رامين رضاييان نشان داد كه مي‌خواهد تغيير نسل را ايجاد كند.

حالا منتقدان او سكوت كرده‌اند، منتقداني كه اعتقاد داشتند كروش اصلاً به ليگ نگاه نمي‌كند و يا اينكه به بازيكنان جوان فرصت نمي‌دهد. حالا او نشان داده كه هم ليگ را مي‌بيند و هم به جوان‌ها ميدان مي‌دهد ولي همان منتقدان حاضر نيستند مصاحبه كنند و حرف‌هايشان را پس بگيرند. بي‌شك هر مربي ديگري امروز جاي كروش بود، اين بازيكنان جوان را به تيم‌ملي دعوت نمي‌كرد و اگر هم مي‌كرد، كمترين فرصت را به آنها مي‌داد، كساني كه داعيه جوانگرايي در ليگ‌ برتر را داشتند و مدام به كروش ايراد مي‌گرفتند، در دو سال گذشته نشان دادند حداقل به حرف‌هاي خودشان عمل نمي‌كنند.
نظرات بینندگان