arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

مفتي عربستان: سخن گفتن از عيوب شاهزادگان سعودي حرام است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مفتي عربستان « شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ» در فتواي جديدي اعلام کرد: سخن گفتن از ناموس شاهزادگان سعودي و همچنين بيان عيب هاي آنان در حضور جمع حرام است.

به گزارش شفقنا به نقل از پايگاه الوطن، شيخ عبدالعزيز با انتقاد از دست اندرکاران صدا و سيما و همچنين مطبوعات و شبکه هاي ماهواره اي که عيب هاي ديگران را مطرح مي کنند، تاکيد کرد: اين انتقادها شر است زيرا عيب و ايراد يک مساله همگاني است و بيان آن يک رفتار شيطاني است .

بيان اين فتوا از چشم کاربران پايگاه هاي ارتباط جمعي عربستاني پنهان نماند ، آنان در توييتي با انتقاد از مفتي تاکيد کرد: مفتي سعودي غيبت و بدگويي از علما و شاهزادگان سعودي را حرام مي داند در حالي که اهميتي براي مردم عامه قايل نيست .

« جمل العتيبي» وبلاگ نويس عربستاني تاکيد کرد: مفتي کشور انتقاد از شاهزادگان و پادشاه را حرام مي داند ، در حالي که پادشاه از مردم مي خواهد زبان به انتقاد از وي بگشايند و او را محاکمه نمايند.

« حسن بن باني» وبلاگ نويس ديگري نيز بيان کرد: بزرگ ترين محرمات الهي اين است که گروهي دين را در خدمت مصلحت ها و منافع خود قرار دهند؛ همچون مفتي که با صدور فتوايي قصد دارد از سياستمداران ، دوستان پادشاه و شاهزادگان حمايت کند.
نظرات بینندگان