arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

القاعده يمن مرگ سرکرده خود را تاييد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 القاعده يمن با صدور بيانيه‌اي مرگ «ناصر الوحيشي» سرکرده خود را تاييد و «قاسم الريمي» را جانشين او معرفي کرد.

القاعده يمن کشته شدن «ناصر الوحيشي» سرکرده اين گروه تروريستي در يمن و مرد شماره 2 القاعده را که در واقع جانشين «ايمن الظواهري» بوده، تاييد کرد.

در بيانيه القاعده آمده است که از اين پس، «قاسم الريمي» جايگزين الوحيشي خواهد شد.

قاسم ريمي که به ابوهريره صنعاني شهرت دارد، چندين سال پيش همراه با بيش از بيست زنداني ديگر موفق به فرار از زندان صنعا شد و يکي از بنيانگذاران القاعده در شبه جزيره عربستان معرفي مي کند.

گفته مي شود او در سال 1974 در روستاي نمر از توابع شهر السلفيه دراستان ريمه به دنيا آمده است. او نيز در افغانستان منشي اسامه بن لادن بوده و چندين سال نيز در سومالي در کنار شبه نظاميان الشباب جنگيده است.

از او پيشتر پيامي ويدئويي پخش شده بود که در آن اعلام کرده بود انتقام حملات هوايي ارتش يمن عليه القاعده گرفته خواهد شد.

منابع رسانه‌اي آمريکا از جمله واشنگتن پست به نقل از مسئولان آمريکايي اعلام کرده بودند که ناصر الوحيشي سرکرده القاعده در يمن به هلاکت رسيده است.

اين روزنامه نوشت: ناصر الوحيشي در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا درحضرموت يمن کشته شده است اما تاکنون اين خبر تاييد نشده است.

«ناصر الوحيشي» امير شاخه «القاعده در شبه جزيره عرب»‌ است که تقريبا 38 سال داشت و منشي مخصوص «اسامه بن لادن» در افغانستان بوده است. او بعدها از افغانستان به کشورش يمن رفت و در آنجا زنداني شد تا اينکه درنهايت سال 2006 موفق به فرار از زندان گرديد.

«سي ان ان» ‌پيش از اين در گزارشي نوشته بود: برخي اشخاص آشنا با او گفته بودند ناصر الوحيشي فردي لاغر اندام است و روحيه‌اي شوخ طبع دارد. به همين دليل در کمتر عکسي مي توان او را در چهره اي اخم آلود ديد.

الوحيشي که به اعتقاد بسياري از کارشناسان، جانشين «ايمن الظواهري» بوده، گفته بود: ما بايد صليب را از بين ببريم، و حامل صليب نيز آمريکاست.
منبع: فارس
نظرات بینندگان