arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

چين بعد از آمريکا بيشترين خانواده ثروتمند دنيا را دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک تحقيق پيمايشي ثابت کرد که چين با داشتن بيش از چهار ميليون خانوار ميليونر در سال 2014 بعد از امريکا داراي بيشترين ثروتمند در جهان است.

خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه در گزارشي از پکن براساس تحقيق مستقل شرکت تحقيقاتي گروه مشورتي بوستون (بي سي جي) آمريکا اعلام کرد که فقط در سال گذشته بيش از يک ميليون جمعيت ثروتمند در جامعه چين ايجاد شده است که اين بالاترين نرخ رشد سرمايه داري در جهان است و درعين حال بازار بورس و سهام اين کشور رشد قابل توجهي را در اين مدت تجربه کرده بود.

براساس اين گزارش، آمريکا با برخورداري از بيش از هفت ميليون ثروتمند و ژاپن نيز بيش از يک ميليون ميليونر در رده نخست و سوم آن تحقيقات قرار گرفتند و در اين درحالي است که رشد بخش سرمايه داري خصوصي در اين کشور بيشتر متاثر از سرمايه گذاري هاي داخلي و نه سرمايه گذاري هاي خارجي است.

گزارش رسانه هاي مختلف به ويژه از شاخص هاي اقتصادي سال 2014 نشان مي دهد که هر روز بر آمار اين ميليونرها در چين افزوده مي شود به نحوي که چندي پيش يک ميليونر چيني در اقدامي قابل توجه، اقدام به بازسازي روستاي محل تولد خود نمود.

گرچه بسياري از مردم پس از تغيير وضعيت زندگي و بدست آوردن ثروت به تجمل گرايي روي مي آورند اما اين مرد چيني تصميم گرفته است که تمامي کوچه ها و منازل قديمي روستاي محل تولد خود را خراب کرده و به جاي آن خانه هايي فاخر براي مردم زادگاه خود بسازد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان