arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۷۷۷
تعداد نظرات: ۱۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
ویکی لیکس منتشر کرد:

درخواست از وزارت خارجه عربستان برای بورسیه فرزند عطالله مهاجرانی + سند

یکی از اسناد افشا شده ی وزارت خارجه عربستان مربوط به درخواست بورسیه تحصیلی برای فرزند عطالله مهاجرانی وزیر سابق ارشاد ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ویکی لیکس به تازگی 60 هزار سند از وزارت خارجه عربستان منتشر کرده است.

به گزارش «انتخاب»، یکی از اسناد افشا شده ی وزارت خارجه عربستان مربوط به درخواست بورسیه تحصیلی برای فرزند عطالله مهاجرانی وزیر اسبق ارشاد ایران است.

در این نامه که خطاب به سعود الفیصل نوشته شده، درخواست مهاجرانی برای بورسیه تحصیلی فرزندش در دانشگاه وارویک انگلستان مطرح شده است.

درخواست از وزارت خارجه عربستان برای بورسیه فرزند عطالله مهاجرانی

براساس این گزارش، این نامه اشاره دارد که بورسیه درخواستی برای مقطع دکترا به مدت 4 سال از 2011 تا 2015 است.

در سطور پایانی نامه نیز عنوان شده که هزینه ی اجاره ی خانه در شهری که دانشگاه وارویک در آن واقع شده، نیز جز بورسیه لحاظ شود

سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از 12 هزار پوندی برای هرسال تحصیلی و هزینه‌ای بالغ بر 4256 پوند برای هزینه‌های زندگی فرزند مهاجرانی تامین کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲۴
در انتظار بررسی: ۱۹۲
غیر قابل انتشار: ۱۳۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
253
485
یعنی کمکی بالغ بر 200 میلیون تومان
از کشوری بیگانه برای تحصیل فرزند وزیر سابق ج ا ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
من دکتر مهاجرانی شخصیتی محبوبی برام بوده و هست و الان منتظر پاسخ ایشون هستم.
حمیدرضا
| United Arab Emirates |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
روابط ایران وعربستان در زمان دولت اصلاحات در بهترین شرایط بوده و احتمالاً این امر امکانی بوده که از سوی کشور سعودی در اختیار مقامات کشورهای دوست قرار می گرفته و آقای مهاجرانی هم استفاده نموده است. دلواپسان عزیز لطفاً به فهرست پولهایی که از جیب بیت المال در سالهای بعد هزینه (یا مفقود!) شده نگاهی بیاندازند بلکه به خود بیایند.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
تاریخ این سند مربوط به 2011 میباشد و ایشون در اون سال اصلا ایران نبودند و بعد از انتخابات از کشور خارج شده بودند!
این بورسیه آیا دلیل خاصی نداشته؟ فکر میکنم میشه یه نظراتی داشت در این زمینه!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
از بیت المال که نرفته برادر....
دلواپس اونهایی باش که از بیت المال بردن.
کوشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
دوست عزیز حمید رضا خان ، کار زشت و بد از سوی هر کسی بد و ناروا است چه احمدی نژاد چه مهاجرانی ، بورسیه پسر مقامات کشور رقیب و مخالف ( ایران و عربستان هیچگاه دوست نبوده اند و فقط ظاهر روابطشان متفاوت بوده ) کاری عجیب و خلاف عقل و امنیت کشور است .
NASER
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
شرم اور است
علی
| Germany |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
حمیدرضای عزیز کار بد بده ... از طرف هرکسی انجام بشه. کل سیستم دولت احمدنژاد زیر سواله و در اغلب موارد فجایعش ثابت شده . اما کار آقای مهاجرانی هم خیلی زشت بوده . نفس بورسیه گرفتن کار بدی نیست و اگر از خود دانشگاه حتی از نوع امریکائیش بورس می گرفت هیچ اشکالی نداشت اون چیزی که رو اعصابه تقاضای ایشون از دولت سعودی و گرفتن پول (چک) از سفارتش هست که به هیچ وجه برازنده یک فرد عادی ایرانی هم نیست چه برسه کسی با سوابق مسئولیتی مهاجرانی ... خود شما هم می دونی چی می گم ! بنابراین به مفاسد دولت پاک دست ربطش نده که نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
230
1402
بازم خدا پدر و مادرشو بیامرزه که با پول مردم پسرشو بورس نکرده
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
بابا من خودم اصلاح طلب دو آتیشه ام . چرا + دادین ؟ وجدان را بزارید وسط ! واقعا خدایی ناکرده هر چقدر هم کشور ذلیلی باشیم نباید برای اینطور مسایل دست به دامن کشورهای دیگه بشیم . مخصوصا اگه عربستان باشه !!!
احساني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
ببخشيد پس با پول كي بورس كرده؟
مردم عربستان مردم نيستند؟
..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
خب با پول مردم كه حداقل آبرومندانه تر بود تا با پول اجنبي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
یعنی شما اصلاح طلبها بازم از رو نمیرید؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
دوستان لطفا توجه داشته باشند که در زمان مسئولیت خودش در دولت اصلاحات این بورسیه رو برای فرزندش نگرفته! بلکه سالها بعد و خصوصا زمانی که هیچ ارتباطی با نظام و دولت ایران نداره و در خارج هم زندگی میکنه این بورس رو گرفته کاملا یک کار شخصی است.
ali
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
این اقا مسعود بی جهت داغ کرده، گرفتن بورسیه از کشورهای خارجی یک امر عادی و رایج در تمام دنیاست. بسیاری از دانشجویان ما از موسسات خارجی و کشورهای خارجی بورس تحصیلی میگیرند. خوب این چه اشکالی داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
884
334
واقعا این مهاجرانی ،با این کاراش آبروی ما رو برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
شما اصلا میدونی مهاجرانی کی هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
بی خودی تعصب رو اشخاص نداشته باشید هرچی هم بزرگ و محترم ولی کارش درست نبوده
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
دوست عزیز شما که میدونی بگو مهاجرانی کی هست؟واقعا شرم اوره با پول عربستان که دشمن مردم ایران هست برای پسرشون درخواست بورسیه کردن.الفا ماست مالی نفرمایید.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
زود واسه قضاوت. منتظر جواب هستیم.
سید
| United Arab Emirates |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
نظر شما درباره آبرو چیه؟ ۷۰۰ میلیارد دلار در زمان دولت قبل گم شد, آبروی شما اوون موقع کجا بود؟!
م صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
51
125
2012 ؟
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
747
256
تا امروز مهاجرانی را دوست داشتم
از امروز از ایشان متنفرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
پیشتر از اینها رسوا بود رسوا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
سریع قضاوت نکن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
یک عده 600 میلیارد دلارتو خوردن و بردن به هیچ جایی هم پاسخ گو نیستن . ازشون متنفر نیستی. مهاجرانی حداقل 12 ساله از ایران رفته، الان بچه اش از عربستان بورسیه گرفته، آبروی شما رفته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
شما کی باشی که از ایشون بدت بیاد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
اگر با پول مردم ایران به صورت غیر قانونی فرزندش را بورسیه می کرد(مثل خیلی ها) تو عاشق ایشان می شدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
381
204
ببین مهاجرانی کی بوده وزیر فرهنگ ایران!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
4 تا زن داره
محمد ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
یک طرفه به قاضی نرویم! هیچوقت!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
81
480
دیگه اینقدر سند دیدیم اونم از اموال خودمون که این سند جالب نیست چون از ما نبرده
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
630
159
وزیر فرهنگ دولت اصلاحات!!!!!!
واقعا متاسفم برای دولت اصلاحات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
مشکلش چیه دقیقاً؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
شما به چیه دولت گذشته تون می نازید؟ کلی شون زندونن ، کلی هم اختلاس شده مرد حسابی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
احساست به دولت پاک دست چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
برای بقایی جون و رحیمی جون و کلیه هیات دولتهای نهم و دهم با تموم فکو فامیلاشون متاسف نیستی ؟ عجبا بابا ایول
سما
| United Arab Emirates |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
نظر شما درباره ۷۰۰ میلیارد دلار در زمان احمدی نژاد چیه؟ درباره معاون اولش که زندانه و بقایی هم نظری دارید؟
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
91
459
باید حرف اقای مهاجرانی را هم شنید وگرنه اینها اعتبار ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
همیشه میگید باید حرف مقابل را شنید؟
حمزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
436
137
به به دولت اصلاحات،چه کسی ما رو ارشاد میکرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
شما برو خیانت های دولت هشتم و نهم به اموال ملت رو جمع کن،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
لیاقت شما همون آقای کیهانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
هرچی میشه بند میکنید به دولت نهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
373
148
حقارت تا کجا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
حقارت یعنی نامه های بی جواب احمدی نژاد به اوباما
ناشناس
| Finland |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
حقارت یعنی 35میلیارد دلار پول من و تو و همه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
مثبت دادم ولی زود قضاوت کردم.. ببخشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
220
126
واقعا برای مهاجرانی متاسفم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
89
152
باید نظر خود مهاجرانی رو هم شنید. بعدم تازه اگه حقیقت داشته باشه این موضوع، دزدی که نکرده مثل ...و یا غیر قانونی که بورس نشده. اونایی که پول ملت رو میخورن صاف صاف راه میرن حالا....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
اشتباهی منفی دادم. باهاتون موافقم

اصلا بزارید این اقلیت هرچی میخوان بگن، مهم اینه که رئیسشون میگفت اب رو بریز .... :)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
113
124
حالا به همون فوق لیسانس اکتفا می کردی می مردی؟ رفتی خودت انداختی رو پای حکومت جابر آل سعود.
ناشناس
|
Belarus
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
60
67
حالا ینی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
یعنی به بیت المال مردم ایران دست درازی نکرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
54
162
تاریخ نامه که مال 2012 هستش. چه ربطی به دوران وزارتش داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
73
159
دمش گرم حداقل از جیب دشمن کنده. دست تو چیب مردم نکرده. خخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
بله حرف شما درست ولی اینم مدنظر داشته باش اگه سند صحت داشته باشه در ازاش ممکنه چه کاری انجام داده باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
54
126
تو این بازه زمانی که ایشون اصل پست و سمتی نداشتن در ایران هم که زندگی نمیکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
19
89
واقعا جالبه
آمریکا تا این حد در دنیا اطلاعات جمع می کنه
مثلا وزیر سابق امورخارجه پسرش
ببین تا کجا پیش میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
حالا یه عده امریکا رو راه می دن توی مراکز نظامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
89
79
سقوط اخلاقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
اشتباها منفی دادم. ببخشید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
65
145
2011 تا 2015 ایشون اصلن ایران نبودن و هیچ پست رسمی در ایران نداشتن (یعنی حدود یک سال پایانی دولت احمدی نژاد و شروع دور اول دولت آقای روحانی تا امروز). نه اختلاسی و نه دزدی از بیت المالی صورت نگرفته. پس در روابط شخصی و خانوادگی مردم دخالت نکنین.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
57
135
بابا جان. انصاف و مروت هم چیز خوبیه. شما فقط از مردم سند سازی میکنید و بعد شعارهای دموکراتیک میدید. اصلا میدونید قصه از چه قراره؟ دوان عربستان سعودی بورسیه عطا میکنه برای پاره ای از دانشگاههای انگلیس. جناب مهاجرانی هم برای فرزندش درخواست بورسیه کرده و آنها هم موافقت کردند؟ آیا ایشان برای این کار یک ریال از بیت المال هزینه تحصیل فرزندشان کرده اند؟ جیب کسی را خالی کرده اند؟ حق کسی را پایمال کرده اند؟ سبحان الله از تیره بینی و سیاه اندیشی که دامنگیر کثیری از ما شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
خب شهروند گرامي نفس عملش يعني با عربستان معامله كردنش بده. خب مي رفت از ژاپن مي گرفت . مگه حرفي است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
63
30
یه توهمی در برخی مسئولین ما وجود داره

هر کی در دانشگاه های انگلیس درس بخونه

اینتلیجنت سرویس باش تماس می گیره

اونا فقط رو مهره های اساسی و مهم سرمایه گذاری می کنند
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
62
70
اولا اون زمان با عربستان مشکلی نداشتیم که نخواهیم ازشون بورسیه بگیریم!! الان همه جوگیر شدند و احساساتی شعار میدهند!!چون پلیدی عربستان با حمله به یمن روشن شد! بنظرم بهتر از کار دولتمردان قبلی هست که همه شون گرین کارت آمریکا و کانادا توی جیب شان هست و فرار کردند اونجا!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
هر دو تا كار بده بهلول جان. اينقدر تعصب نداشته باش.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
54
76
این بورسیه ها را اغلب دولتها می دهند. سفارتهای ژاپن و آلمان همین الان این بورسیه ها را به اتباع ایرانی می دهند. با توجه به اینکه ایشان اکنون یک شهروند عادی است گرفتن این بورسیه در صورت صحت سند شما به نظر من هیچ اشکالی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
83
35
اگر درست باشه
بالاخره بعد از 10 15 سال یه مشکل از دولت محبوب اصلاحات پیدا شد
درود بر اصلاحات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
یه مشکل از هزاران مشکلی که قبلا وجود داشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
60
84
از عربستان هم بگیرند بهتر از کسانی هستند که از جیب مردم ایران دزدیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
عزيز دل هر دوتاش بده.
عابر
|
United States of America
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
56
100
مهاجرانی بیشتر از ده ساله که از ایران رفته
این سند مال پنج سال پیشه!!!!
میشه ربطشو بگید؟ حتی اگه این سند درست باشه ربطی به موقعیت سابق مهاجرانی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
كار قشنگي نكرده. حالا هي آسمون ريسمون كنين.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
51
36
این خودش حقارت بود اما بد تر از کار محاجرانی کسای هستن که با پول بیت المال برای فرزند وفامیل هزینه میکنن .محاجرانی هرچی بود اختلاس ملیاردی نکرد و با پول یه کشور دیگه برا بچش هزینه کرد .نه اینکه دولت مردان دولت قبل ملیارد ها پول مردم رو ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
49
62
یعنی ایشان هم مثل رحیمی وبقایی میبایست از پول مردم ایران بر میداشت؟؟؟؟؟؟؟؟.
یه بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
42
34
این سند که برای چند سال پیش هستش حالا به قول یه نفر باید حرفای مهاجرانی رو بابتش گوش کرد که دلیلش چی بوده ولی وای بروزی که سندهای دولت فخیمه عدالت محور و پاکدست بیرون بیاد تا الان که نوبت اختلاس ها بوده و اجازه نداده به بقیه اسناد که بیرون بیان ولی.... چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
عاشق شهادت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
77
46
اینم از دست پروردگان دولت اصلاحات
به حول وقوه الهی دیگراجازه نمیدهیم مجلس ودولت به دست اصلاحات بیفتدو باردیگرمقام معظم رهبری (مدظله العالی) تنها بمانند.
صفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
50
16
این اسناد باید اثبات بشه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
17
51
چرا باید پسر مهاجرانی رو بورس کنه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
46
28
چه ربطی به دولت داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
34
54
گند زده که!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
50
33
بهر حال ایشان یه زمانی وزیر بود والان یک شخص عادیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
وقتی هم وزیر بود ادم درستی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
53
43
پدرشوبيامرزه از بيت المال دزدي نكرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
45
29
همین وزیر اصلاحات در زمان استیضاح توسط مجلس اصولگرا با دفاع خود توانست از مجلسی که میخواست خلعش کند تاییدیه گرفت .. باید دفاعیات جناب مهاجرانی را شنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
44
18
نمیدانم امکان دارد اینموارد در دنیا مرسوم باشد
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
48
30
بازم خدا پدر و مادرشو بیامرزه که با پول مردم پسرشو بورس نکرده
ابویوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
51
35
حالا این کجاش بد بوده؟ این که با پول یه کشور دیگه فرزندشو بورسیه کرده و حتی پول محل سکونتشم گذاشته با عربا؟ خوب بود اینم دست تو بیت المال می کرد از پول مردم بچشو بورسیه می کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
44
30
این مربوط به دولت اصلاحات نیست لطفا به تاریخش نگاه کنید باید دلیلش رو از زبان آقای مهاجرانی شنید در زمان مکاتبه نامه آقای مهاجرانی ایران نبودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
17
53
توجیهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
21
56
بعضي ها ميگن با پول ملت اين كارو نكرده. خب اين ميشه همون مصداق عذر بدتر از گناه.
هم با پول مردم كار زشتيه هم با پول آل سعود كه از نظر امنيتي هم خطرنامه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
23
57
بورسه کردن و ... شاید مهم نباشه چون از جیب ملت نیست..
ولی ذهن آدم میره به این سمت که این بورسه در ازای ...؟؟؟
ارمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
43
16
دوستان عزیز تاریخ ارسال نامه و سال تحصیلی که در این نامه هست برای زمانی هست که اقای مهاجرانی در ایران نبوده است .... تنها مزمتی که بر ایشان وارد است درخواست از وزارت خارجه عربستان برای بورسیه تحصیلی پسرشان است که باید منتظر جواب این تدعا از سوی دکتر مهاچرانی بود
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
43
24
مهاجرانی تا سال 2002 وزیر ارشاد بوده و در حدود سال 2006 نیز از ایران رفته. حالا من نمیدونم این چه ربطی به دولت اصلاحات و وزیر بودن مهاجرانی داره. توانایی داشته تونسته از عربستان بورسیه بگیره.
مریم
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
43
13
سفارت خانه های مختلف در اروپا بورسه هایی در همین سطح- برای دوره دکتری در دانشگاه های معتبر- اختصاص می دهند. سفارت ژاپن و عربستان هم از جمله همین سفارت خانه ها هستند.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
44
19
مگه گناه کبیره انجام داده که توضیح می خواید ؟هر کسی تلاش می کنه برای تحصیل و موفقیتش این کجاش بده؟ اگه از پول بیت المال برده بود خوب بود ؟ اگه کسی مثلا از دانشگاه های کشور استرالیا امریکا انگلیس ..... بورس می گیره کار بدی انجام داده چه فرقی داره از کجا بورس بگیری ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
کاملا موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
43
15
تاریخ نامه چه زمانی است؟ زمانی که آقای مهاجرانی این درخواست رو دادن در چه سمتی بوده اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
43
22
اگر دنبال سند می گردید هشت سال احمدی نژاد را بگردید تا ببینید این سند چیزی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
43
20
تاریخ نامه مال سه سال پیشه
ربطی به اصلاحات نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
45
9
بعد این همه سال بالاخره یه مدرک علیه اصلاح طلبا پیدا شد ... گرچه اگر حقیقت داشته باشد قابل توجیه نیست اما تو رو به خدا میان این همه فساد اقتصادی و رقم های عجیب و غریب اختلاس اقایان دولت قبل الان این خبر یعنی چی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
44
13
از جیب مردم ایران که پرداخت نشده...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
43
15
آقای احمدی نژاد اختلاس های رحیمی که توی زمان خودش بوده را برائت میکنه و میگه من نبودم ، شما گیر دادید به یه کار معمولی که اگر انجام نداده بود بهتر بود صرفا ، چون نه اختلاس هست نه دزدی ، بعد میخواهید توی سر دولت اصلاحات خوردش کنید ، که مال سال 2012 هست ، الانه که شریعتمداری به همین استناد کنه و بگه ....
ناشناس
|
Finland
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
6
39
برای چی از دولت عربستان درخواست بورسیه شدن داشته!!!!!!!!!!!!!!!!؟ چرا صحبت از اصلاح طلب و دلواپس میشه اینجا؟ اصل مطلب اینه: واسه چی از دولت عربستان درخواست کرده بعنوان یک شهروند انگلیسی یا ایرانی!!!؟
علی
|
United States of America
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
6
37
ایران ازاولش هم باعربستان مشگل داشت چرابعضی ازدوستان الکی طرفداری میکنن نفس کار آقای مهاجرانی ازریشه غلط بود گدای درشان یه ایرانی نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
36
12
اين مسئله چه ربطي داره به دولت اصلاحات؟ حالا يه عده دارن از آب گل آلود ماهي ميگيرن. اولا امسال روابط ايران و عربستان خراب شد، اون زمان دولت عربستان سياستاش فرق ميكرد. دوما درخواست بورسيه از كشوراي ديگه خيلي رايجه. بعضيا فكر ميكنن فقط ميشه مدرك جعل كرد يا از جيب بيت المال يه عده رو غير قانوني بورسيه كرد. سوما آقاي مهاجراني تو اين بازه ي زماني نه سمتي تو دولت داشتن نه قدرتي كه بگيد از موقعيتش مثل بعضيا سو استفاده كرده. اين مسئله قانونيه، حتي با اينكه ايشون ايران نبودن. يه عده يا انصاف ندارن، يا قدرت منطق و تحليل
حسین قنبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
46
26
در تاریخ ایران وزیری مثل مهاجرانی از لحاظ سواد و شخصیت و تدبیر و تدبر و کیاست نداریم که در حوزه تاریخ اسلام این قدر با سواد باشد . کسانی که او و سوادش را نمی شناسند اظهار نظر نکنند . دلواپسان هم که جای خود دارند اگر از این کارها نکنند می سوزند و دق می کنند و فکر می کنند مردم تا ابد باید گول آنها را بخورند و به آنها سواری بدهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
46
16
بعضیهااز جیب مردم برای فرزنداشون بورسیه می گیرند اشکال این مسئله کجاست غیر شرعی است غیر قانونی است از این پولا زیاد رد وبدل شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
37
12
این یه روال مرسومه که از بنیادها و ارگانهای خارجی دیگه برای بورسیه استفاده بشه.
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
38
19
مگه چه عیبی داره؟ از جیب ملت ایران برداشته؟! پس چرا برای اون ۳۰۰۰ تا بورسیه که احمدی نژاد از جیب ملت برداشت همتون ساکت شدین و رگ غیرتتون به جوش نیومد؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
39
18
من نفهمیدم اشکال این کار کجاست؟؟
مهدی
|
Finland
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
30
42
این اصلاح طلبا اگر دستشون می رسید مملکت رو هم می فروختند اینا که سهل است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
36
17
کشور خودمان هم هزاران نفر از کشورهای فقیر را بورس تحصیلی می کند و کرده تا ادامه تحصیل دهند،با این مدرک چه چیزی می خواهد ثابت شود،از لحاظ تاریخ هم به دوران اصلاحات ربطی ندارد که بگوییم در دوران وزارت مهاجرانی چنین اتفاقی افتاده باشد،ولی بوده اند کسانی که تا روز آخر کاری خود در پست و مقام خود بیت المال را به انواع و اقسام مختلف حیف و میل و بذل و بخشش می کردند و الآن پرروتر از همیشه آزاد و رها به ریش همه می خندند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
39
15
یه سوال!
این نامه رو عطاالله مهاجرانی به وزارت خارجه سعوی نوشته؟ پس چرا نامه سربرگ وزارت مالیه سعودی رو داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
22
43
پس این حسین شریعتمداری یه چیزایی میدونست هی می گفت...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
42
14
امیدوارم پاسخ دکتر مهاجرانی قانع کننده باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
12
42
اسکولار شیپ همین طوری است یعنی شما باید یک اسپانسر داشته باشی تا بتوانی رایگان بورس شوی حالا پسر ایشون اسپانسرش عربستان بوده
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
40
9
بعید می دانم مهاجرانی این کار راکرده باشد اما اگر هم اتفاق افتاده خیلی زشت بوده.
امیدوارم انتخاب جوابیه احتمالی آقای مهاجرانی را منتشر کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
40
23
اینقدر جوگیر نشدید. مگر بسیاری از ایرانیها توی دانشگاه های امریکا و اروپا بورس نشدن و الان جزو کسانی هستند که بعنوان ایرانی بودن بهشون افتخار میکنید
؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
40
23
اینقدر جوگیر نشدید. مگر بسیاری از ایرانیها توی دانشگاه های امریکا و اروپا بورس نشدن و الان جزو کسانی هستند که بعنوان ایرانی بودن بهشون افتخار میکنید
؟!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
48
32
دوستان عزیز لطفا منصف باشید این نامه مربوط به دوسال قبل 1433 قمری بوده در حالیکه جناب مهاجرانی 14 سال قبل وزیربودن .حتی در نامه هم ذکرشده وزیر سابق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
65
53
از بیش تر اصلاح طلبان چیزی بیش از این انتظار نمیره
نظرات بینندگان