arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

وزير کشور: بيش از يک ميلويون و 300 هزار معتاد داريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دبيرکل ستاد مبارزه باموادمخدر به آمار يک ميليون و 325 هزار نفري جمعيت معتادان اشاره کرد و گفت: تلاش داريم از اين ظرفيت و خيرين در جهت کاهش آسيب هاي ناشي از اعتياد استفاده کنيم.

عبدالرضا رحماني فضلي در ديدار با سيدپرويز فتاح رييس کميته امداد امام خميني (ره) که در محل ستاد مبارزه با موادمخدر بر استفاده از ظرفيت کميته امداد در حوزه صيانت ، اشتغال و حمايت از بهبوديافتگان تاکيد کرد.

وي تصريح کرد: از آنجايي که به فرموده امام راحل (ره)، صاحبان اصلي انقلاب همين محرومان هستند، تشکيل اين کميته نيز اقدامي شايسته و منشا خير و برکات بسيار بوده و خواهد بود.

دبيرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه بر ايجاد هماهنگي بين دستگاهي و حذف موازي کاري برخي دستگاه ها که به محرومين کمک مي کنند، تاکيد کرد و گفت: چنانچه موازي کاري بين دستگاه ها حذف شود، اين امر موجب تقويت و کمک به مردم خواهد شد.

رحماني فضلي همچنين آمادگي ستاد مبارزه با مواد مخدر را به منظور کمک به محرومان و آسيب ديدگان از اعتياد که تحت پوشش کميته امداد هستند، اعلام کرد.

سيد پرويز فتاح رييس کميته امداد امام خميني (ره) نيز در اين جلسه در خصوص وضعيت فقر ‏در کشور، مددجويان ‏کميته امداد و نحوه ارائه خدمات به آنان، زنان سرپرست خانوار، پزشک ‏خانواده در امداد، وضعيت ‏سني و جنسي مددجويان، وضعيت مددجويان در مرزها و بافت هاي ‏حاشيه اي، وضعيت اقامت و مسکن آنها، توزيع ‏جغرافيايي و شهري و روستايي مددجويان، ‏نقشه آسيب فرهنگي و ترک تحصيل توضيحاتي را ارائه کرد.

وي ضمن اعلام سياست هاي ‏‏جديد مبني بر توانمندي و تامين مسکن مددجويان و قطع زنجيره اتصال افراد و خانواده هاي توانمند ‏شده از مجموعه مستمري بگيران، ‏مسکن و اشتغال را جزء اولويت هاي مهم اين کميته برشمرد.‏

در ادامه اين جلسه ايجاد صندوق اشتغال مددجويان و بهبوديافتگان اعتياد و خانواده ايشان با سرمايه گذاري و تجميع وجوه اداره شده کميته امداد، ستاد، زندان ها، بهزيستي و ساير دستگاه هاي حمايتي در جهت هم افزايي و پرهيز از همپوشاني، استفاده از ظرفيت خيرين در جهت تحقق سياست هاي مرتبط با صيانت و اشتغال و حمايت از بهبوديافتگان و استفاده از امکنه، اردوگاه ها و املاک بلااستفاده کميته امداد جهت برنامه هاي درماني با حفظ مالکيت کميته امداد به تصويب رسيد.

همچنين استفاده از ظرفيت نمايشگاه و فروشگاه محصولات مددجويان کميته امداد جهت فروش محصولات بهبوديافتگان اعتياد و خانواده هايشان، برنامه ريزي مشترک جهت درمان اعتياد مددجويان تحت پوشش کميته امداد و خانواده آنها از طريق طرح پزشک خانواده کميته امداد، مراکز درماني موجود و ايجاد ظرفيت جديد و استفاده از منابع بيمه سلامت جهت درمان ايشان با استفاده از طرح بيمه معتادين از ديگر موارد تصويبي بود.

ساماندهي و حمايت از خانواده هاي نيازمند معدومين و زندانيان داراي حبس هاي طويل المدت ناشي از جرايم موادمخدر و معرفي نماينده کميته امداد مستند به مصوبات جلسه 128 ستاد مبارزه با موادمخدر و تاکيد بر توسعه فعاليت هاي پيشگيري و گسترش برنامه هاي مشترک در سال جاري و سنوات آتي نيز در اين ديدار به تصويب دو طرف رسيد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان