arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

مطهری: نرسیدن به توافق پایان زندگی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مطهری می گوید توافق خوب توافقی است که مردم ایران به حقوق خود برسند و ظلم هایی که تحت عنوان تحریم بر ما تحمیل شده از بین برود.

علی مطهری با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که شامگاه سه شنبه از شبکه دوم سیما پخش شد درباره تصویب طرح حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس که به امضای 213 نماینده رسید، گفت: این طرح قدرت چانه زنی تیم هسته ای را بالا می برد و این مهم نشان از وحدت ملت و حکومت درباره مسئله هسته ای است. همچنین پیام خارجی این طرح نسبت به پیام داخلی بیشتر است.
 
وی یادآور شد: این طرح دست دولت را باز می گذارد که اگر توافق بدی صورت گرفت ابزاری و بهانه ای وجود داشته باشد که بتواند توافق را لغو کند و این طرح به سود دولت است.
 
این نماینده مجلس با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در طرح حفظ دستاوردهای هسته ای اظهار کرد: اگر ما می خواستیم دست مذاکره کنندگان را ببندیم اصلاحاتی که انجام شد خیلی مفید نبود اما برای توافق مفید، این اصلاحات مهم بود. در طرح اول برخی موارد بود که دست مذاکره کنندگان را می بست.
 
مطهری تاکید کرد: در پایان این طرح اشاره شده که مصوبات شورای عالی امنیت ملی مهم است و اصلاحاتی که روی طرح اولیه انجام شد، درست بود.
 
وی ادامه داد: ما نباید پیام بد و منفی به طرف مقابل بدهیم تا طرف مقابل از ما سوء استفاده و در ما احساس ضعف کند.
 
این نماینده مجلس توضیح داد: کار مجلس همدلی و همزبانی با دولت بود. البته اظهار نظرهای مخالف ضرری ندارد. انتقادی به هیات رییسه مجلس دارم؛ ضرورتی نداشت که برای تصویب این طرح آیین نامه زیر پا گذاشته شود.
 
این نماینده مجلس گفت: این طرح ابتدا باید چاپ شود و در اختیار نمایندگان قرار گرفته و رای گیری شود. همچنین اگر مخالفان حرف می زدند بهتر بود. عده ای ممکن است در داخل مجلس حرف دیگری داشته باشند اما قطعا اکثریت مجلس این رای را تصویب می کردند.
 
مطهری درباره ویژگی های توافق خوب گفت: توافق خوب توافقی است که مردم ایران به حقوق خود برسند و ظلم هایی که تحت عنوان تحریم بر ما تحمیل شده از بین برود و مردم زندگی عادی داشته باشند. ما عزت نفس خود را از دست نمی دهیم. اگر به توافق هم نرسیم اینگونه نیست که به پایان زندگی سیاسی و اجتماعی خود رسیده ایم.
نظرات بینندگان