arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۴

انصار الله: عقب نشینی و تحویل سلاح احمقانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی البخیتی عضو سابق دفتر سیاسی جنبش انصارالله صحبت درباره عقب نشینی انصارالله وتسلیم سلاح آنها در شرایطی که یمن در معرض خطر تجزیه قرار دارد نوعی حماقت دانست.

به گزارش شبکه خبری اب پرس، علی البخیتی درصفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر ضمن تاکید بر وفاداری خود به جنبش انصار الله افزود: درخواست عقب نشینی از انصار الله وتسلیم سلاح آنها به خصوص از سوی کسانی که در ویرانی موسسات دولتی ، امنیتی ونظامی نقش بسزایی داشتند حماقت محض است.

البخیتی از رهبران سابق انصار الله با طرح سوالی پرسید انصار الله سلاح خود را تحویل چه کسی بدهد؟ در صورت موافقت انصار الله با عقب نشینی ، چه کسی امنیت شهرها ومناطق را به عهده می گیرد؟ ویرانی موسسات دولتی یمن نه تنها به نفع دشمنان انصار الله هم نیست بلکه به نفع عربستان وکشورهای حاشیه خلیج فارس هم نیست.

البخیتی افزود: نابودی دولت یمن به زودی مشکلاتی برای عوامل آن فراهم می کند و در صورت از بین رفتن کامل دولت یمن، اوضاع وخیم تر شده ،کنترل امور بسیار سخت تر می شود.

علی البخیتی با اشاره به طرح تجزئه یمن گفت: همه گروهها باید با انصار الله برای تقویت دولت همکاری کنند تا جلوی کشتار وویرانی بیشتر گرفته شود .

وی با هشدار نسبت به توطئه تجزیه یمن گفت: اگر این امر اتفاق بیفتد هیج کس از طوفان احتمالی در امان نیست نه گروههای سیاسی ونه کشورهای همسایه .

البخیتی تاکید کرد از بین بردن موسسات دولتی یمن وضعیتی شبیه آنچه در عراق وسوریه رخ داد به وجود می آورد وعربستان بیشترین کشوری است که به دلیل مرزهای طولانی با یمن آسیب فراوان می بیند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.
نظرات بینندگان