arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

جنتی: شیوه نامه برگزاری کنسرت های موسیقی تدوین می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شیوه نامه ای برای رعایت تمام شئون شرعی ، قانونی و عرفی برگزاری کنسرت ها تدوین می شود.

به گزارش ایرنا ، علی جنتی شامگاه چهارشنبه پس از برگزاری مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت: در باره کنسرت ها هماهنگی هایی از گذشته هم بوده ولی اکنون در حال تدوین شیوه نامه ای هستیم تا برگزاری کنسرت ها را قانونمند کرده و چارچوب آن مشخص باشد.

وی تاکید کرد: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوول صدور مجوز برای برگزاری کنسرت ها هستیم و رعایت شئون شرعی ، قانونی و عرفی این کنسرت ها با توجه به حساسیت هایی که در برخی از شهرها و مناطق وجود دارد به ویژه با توجه به حساسیت های دینی رعایت تمامی مسائل خواهد شد.

جنتی اضافه کرد: به کنسرت هایی که اجازه اجرا داده خواهد شد با توجه به حساسیت های عرفی متفاوت خواهد بود و نیروی انتظامی نیز با توجه به وظایف قانونی در باره اماکن اجازه لازم را صادر می کند ، قرار ما این است که هماهنگی بین دو نهاد به طور کامل صورت بگیرد.

وزیر ارشاد همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم کنستر هایی را برای جوانان که نیاز به ایجاد فضای شاد و بانشاط دارند با رعایت همه شئون برگزار کنیم ، مشکلی در این زمینه بوجود نیاید و دوگانگی و ناهماهنگی نیز در بین نباشد.

جنتی در پاسخ به سووال خبرنگاری در باره امتیاز بیست و سومین نمایشگاه قرآن نسبت به سال گذشته گفت: نمایشگاه امسال امتیازات بیشتری هم از نظر تعداد فعالان قرآنی و هم از نظر مجموعه کتاب ها و نرم افزارهای ارائه شده دارد.

وی اضافه کرد: در فضای نمایشگاه امسال که با همکاری شهرداری تهران بوجود آمده فضای بسیار مفرحی آماده شده تا هم مردم از این فضا لذت ببرند و هم بتوانند از نمایشگاه بازدید کرده و با فرهنگ قرآنی و فعالیت هایی که در این دوره صورت گرفته آشنایی بیشتری پیدا کنند.

جنتی اظهار امیدواری کرد نتیجه برپایی این نمایشگاه آشنایی بیشتر با فرهنگ قرآنی و عمل کردن به دستورات کتاب الهی باشد.

وی در پاسخ به سووال خبرنگاری دیگر در باره بودجه های اختصاص یافته به فعالیت های قرآنی از سوی وزارت ارشاد گفت: ما معاونت هنری و سینمایی را موظف کردیم که در مسائل قرآنی فعالیت کنند ، ولی نه به طور مستقیم بلکه با شیوه ای که منجر به ترویج ارزش و اخلاق قرآنی شود در فیلم ها بگنجانیم ولذا بخشی از اعتبارات برای فیلم نامه ها و نمایش نامه های قرآنی در نظر گرفته می شود.
نظرات بینندگان