arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۴

ارتش سوریه حمله به درعا را ناکام گذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله گروه‌های مسلح به شهر درعا در جنوب سوریه با هوشیاری نیروهای ارتش و همکاری کمیته‌های مردمی ناکام ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران: شبکه المیادین گزارش داد: حمله گسترده و هماهنگ گروه های مسلح به شهر درعا در جنوب سوریه با هوشیاری نیروهای ارتش و همکاری کمیته های مردمی ناکام ماند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، درباره تلاش هماهنگ گروه های مسلح برای حمله به شهر درعا در جنوب سوریه گفت: این حمله از ساعت شش به وقت محلی از پنج تا هفت محور آغاز شد.

پنجاه و یک گروه مسلح در این حمله شرکت داشتند و برای پیشروی به طرف شهر درعا تلاش کردند. هدف اصلی این گروه ها قطع جاده درعا به دمشق بود. این عملیات بسیار خطرناک بود، اما ارتش سوریه توانست با آن مقابله کند. منابع نظامی از انهدام گسترده تجهیزات افراد مسلح در این منطقه و کشته شدن شماری از افراد مسلح خبر دادند. شش نفر از غیرنظامیان در داخل شهر درعا بر اثر اصابت گلوله های خمپاره کشته و سیزده نفر زخمی شدند. اوضاع شهر درعا در مجموع همچنان در کنترل ارتش سوریه است.

خبرنگار این شبکه درباره حمله داعش به شهر حسکه سوریه هم افزود: در سه هفته گذشته تاکنون داعش چهار بار برای حمله به شهر حسکه تلاش کرده است. داعش مانند همیشه در این حمله هم از شیوه اعزام عامل انتحاری با خودروی بمبگذاری شده استفاده کرد. داعش در منطقه النشوه حسکه پیشروی کرد. جنگنده های ارتش سوریه تلاش می کنند خطوط پشتیبانی افراد مسلح را در حسکه هدف قرار دهند. همه ورودی های حسکه همچنان در کنترل نیروهای سوری است. صدها نفر از النشوه به داخل حسکه فرار کردند. کمیته های مردمی هم با نیروهای ارتش سوریه در حسکه همکاری می کنند. داعش دو روز پیش سه حمله انتحاری در شمال حسکه انجام داد.
نظرات بینندگان