arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
در يک سال ؛

اعدام 3000 سوري به‌دست داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 براساس اعلام روز يکشنبه‌ گروه موسوم به "ديده‌بان حقوق بشر سوريه"، گروه تروريستي و تکفيري داعش از زمان اعلام "خلافت" خودخوانده در سال گذشته تا کنون بيش از سه هزار سوري از جمله صدها غيرنظامي را اعدام کرده است.

به گزارش پرس تي وي، اين گروه ديده‌بان که دفتر آن در لندن مستقر است، طي گزارشي اعلام کرده است که از تاريخ 8 تير 1393 تا کنون 3 هزار و 27 مورد از اعدام مردم سوريه توسط گروه تکفيري داعش را به ثبت رسانده است.
براساس اعلام اين مرکز، 1 هزار و 787 نفر از اين اعداميان غيرنظامي و 74 تن از آن‌ها کودک بوده‌اند.

بيش از نيمي از قربانيان غيرنظامي اين جنايات داعش اعضاي قبيله‌ي سني الشعيطات در سوريه هستند.

تروريست‎هاي داعش سال گذشته پس از مقابله‎‎ي اين قبيله با عناصر اين گروه، 930 تن از اعضاي آن را در استان ديرالزور به قتل رساندند.

اين آمار شامل کشتار دسته جمعي و اخير غير نظاميان توسط عناصر داعش در شهر کردنشين کوباني نيز مي‌شود.

تروريست‌هاي داعش در ماه ژانويه توسط نيروهاي مبارز کرد از کوباني عقب رانده شده بودند با اين حال طي هفته‌ي جاري حمله جديدي را به کوباني ترتيب دادند.

به دنبال درگيري‌هاي شديد در اين منطقه که در نهايت منجر به کشته شدن دست‌کم 223 غيرنظامي شد، مبارزان کرد در نهايت موفق به بيرون راندن ترويست‌هاي داعش از اين شهر شدند.

گروه موسوم به حقوق بشر همچنين در گزارش خود از اعدام 216 عضو گروه‌هاي شورشي رقيب داعش در سوريه و مبارزان کرد و همچنين اعدام حدود 900 نيروي ارتش سوريه توسط اين گروه در سال گذشته خبر داده است.
براساس آمار اين مرکز، داعش در سال گذشته يکصد و 43 تن از عناصر خود را نيز به دليل اتهاماتي نظير جاسوسي و يا اقدام براي فرار اعدام کرده است.

اين مرکز همچنين از هلاکت دست‌کم 8 هزار عضو گروه تروريستي داعش در نبرد‌هاي زميني و حملات هوايي ائتلاف آمريکايي موسوم به مبارزه با داعش، خبر داده است.

گروه تکفيري داعش فعاليت‌‎هاي تروريستي خود را در سال 2013 در سوريه آغاز کرد. اين گروه تکفيري برآمده از القاعده‎، در ابتدا در تلاش براي ادغام با جبهه‌ي النصره، شاخه‌ي گروه تروريستي القاعده در سوريه بود. اما پس از خودداري النصره از ادغام با داعش، اين دو گروه به رقابت با يکديگر پرداختند.
نظرات بینندگان