arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۴

نتانیاهو بعدازتوافق هسته ای باید استعفا کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 یائیر لابید رییس حزب صهیونیستی به نام آینده اینجاست ، تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با امضای توافق هسته ای در مقابل ایران شکست خورده است و بعداز آن باید استعفا کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از لابید خاطرنشان کرد که نتانیاهو در متوقف کردن روند مذاکرات هسته ای بین ایران و شش قدرت بزرگ جهان و رسیدن به مرحله توافق نهایی هسته ای شکست خورده است.

براساس این گزارش، لابید که در ابتدای جلسه هفتگی فراکسیون آینده اینجاست سخن می گفت، افزود: براساس اطلاعاتی که چند روز اخیر از وین دریافت کرده ایم، توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 نزدیک است هرچند هنوز امضا نشده است.

وی گفت: باید تا لحظه آخر برای اینکه این توافق امضا نشود، بجنگیم زیرا این توافق بد موجودیت اسراییل را با خطر مواجه می کند.

این مقام صهیونیست تاکید کرد: نتانیاهو باید مسئولیت عدم موفقیت در جلوگیری از توافقی که موجودیت اسراییل را به خطر می اندازد، برعهده بگیرد و اگر توافق بد امضا شود، شکستی در کارنامه او خواهد بود و باید استعفا کند.

لابید خاطرنشان کرد: نتانیاهو در تبلیغات انتخاباتی خود بیشتر بر مسئله هسته ای ایران متمرکز بود و مدعی می شد که در این زمینه توافقی صورت نمی گیرد.

وی با این ادعا که سیاست های نتانیاهو موجب شده تا اسراییل نماینده ای در وین نداشته باشد، گفت: دولت آمریکا آماده شنیدن مواضع ما نیست و همه کشورهای شرکت کننده در مذاکرات برای ادعاهای اسراییل اعتباری قائل نیستند.

در همین حال تساحی هنگبی یک عضو حزب لیکود با اعتراض شدید به سخنان لابید ، گفت: نتانیاهو در طول چند سال گذشته نبردی سخت را پشت سر گذاشته و اگر اقدامات او نبود تحریم ها علیه ایران وضع نشده بود.
نظرات بینندگان