arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۲۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۴
راهبرد جدید اوباما ؛

آمريکا در پي به دست آوردن موافقت ايران در جنگ عليه داعش/ تلاش برای خروج بشار اسد از قدرت!

اوباما می خواهد همه مشکلات موجود در منطقه خاورمیانه قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری وی در سال 2017 حل و فصل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمریکا در پی به دست آوردن موافقت ایران برای شرکت در جنگ علیه داعش است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد واشنگتن تلاش می کند درگیری هایی که در منطقه وجود دارد بر اساس تدوین راهبرد جدید برای منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) حل و فصل شود.

دولت آمریکا به دنبال تدوین راهبرد سیاسی برای منطقه خاورمیانه(غرب آسیا) است تا درگیری های کنونی در عراق، سوریه و یمن حل و فصل شود.

وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان کاخ سفید اعلام کرد اوباما می خواهد همه مشکلات موجود در منطقه خاورمیانه قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری وی در سال 2017 حل و فصل شود.

همچنین اوباما در پی تقویت روابط آمریکا با متحدان این کشور در منطقه پس از سرد شدن این روابط در سایه مذاکرات هسته ای با تهران است.

مذاکرات دیپلماتیک چند سال گذشته آمریکا با ایران باعث متشنج شدن روابط واشنگتن با متحدان اصلی نظیر کشورهای عرب خلیج(فارس) شده است.

ناظران سیاسی پیش می کنند در صورتی که توافق هسته ای حاصل شود این احتمال وجود دارد تنش و نارضایتی کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) از آمریکا افزایش یابد و در این شرایط آرام کردن اوضاع بسیار دشوار خواهد بود و همچنین اوضاع بدتر خواهد شد.

وال استریت ژورنال نوشت آمریکا به دنبال آن است که ایران در نبرد علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش مشارکت داشته باشد. این راهبرد جدید تاکید می کند مذاکره با ایران بهترین راه برای موفقیت راه حل سیاسی در سوریه است و بر اساس این راه حل بشار اسد متحد اصلی ایران در سوریه از قدرت خارج خواهد شد.

اوباما در سخنان خود در وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده بود متحد شدن علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در یک دولت بدون اسد تنها راه برای پایان دادن به جنگ در سوریه است.

این نشریه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور تاکید می کند مخالفت اوباما با مشارکت نظامی آمریکا در سوریه در آینده نرم تر خواهد شد چرا که تحولات میدانی در این کشور حاکی از ضعیف شدن جایگاه اسد در قدرت در سایه پیشروی گروه های مخالف مسلح است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
1
10
پس این ها چرا هنوز میگن خلیج یاد نگرفتن اسمش خلیج فارسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
15
96
پس این ها چرا هنوز میگن خلیج یاد نگرفتن اسمش خلیج فارسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
2
4
بهترین راه حل اینه در حال حاضر با توجه به روند مذاکرات هسته ای دولت های غربی را متقاعد کنیم که حتی با رفتن اسد دولتی متمایل به ایران به سر کاربیاید ضمن اینکه با خونریزی ، خونریزی بیشتری تحریک نشود تا مردم مسلمان منطقه از بین نروند هر چند امروز عربستان بر شاخه نشسته وبن می برد لذا ایران باید با درایت بیشتر وبا دیپلماسی کاراتر موقعیت خود را برای جهانیان تثبت کند
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
12
32
از اوباما بعید است اسد تمام دشمنان داعش را متحد کرده و در حال نابودی اوناست مقصر بدانید
با برداشت تحریم و ایجاد روابط ،منطقه امن می شود و کسی رغبتی و دلیلی برای دنباله وری تروریست های که صرفا برای فشار بر ما اراده شده است ؛باشند
شما نگران تصنعی متحدان اجراکننده این سناریو نباشید با تحقق فضای صلح و با مجوز شما کشورهای حامی اسراییل به طرف ما خواهند چرخید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
یه خرده بهتر بنویس.بعید میدونم خودت هم متوجه بشی چی منظورت چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
3
4
آمریکا از داعش دوره, جنگ با داعش براش خیلی هزینه بر خواهد بود, از طرفی داعش تهدید بزرگی علیه آمریکاست و آمریکا بهرحال باید با داعش مقابله کنه, ولی با حداقل هزینه و تلفات, پس چه گزینه ای بهتر از ایران, با این کار هزینه نمیده, ایران رو وارد جنگ میکنه و هزینه ها رو متحمل ایران میکنه تا اوضاع اقتصادی ایران خراب بشه, به یه سری از اسرار و قدرت نظامی ایران پی میبرن و کلی چیزای دیگه که همش به نفع آمریکا خواهد بود و به ضرر ایران, درکل آمریکا سیاست کثیفی داره و قصدش تضعیف ایرانه, به هیچ وجه نباید گول آمریکاییها رو خورد, همکاری با آمریکا برای جنگ علیه داعش معنی نداره و خیانت به مملکت محسوب میشه, آمریکا جهنم داعش رو خودش ساخت و حالا باید تنها تو این جهنم بسوزه
ايرانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
6
همشون ميدونن هزاران سال قبل از اينكه امريكاىًى بوجود بيايد و منطقه ايهاى خليج هميشه فارس به نواىًى برسند خليج فارس ، فارس بوده ، هست و خواهد بود ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
6
" آمریکا به دنبال آن است که ایران در نبرد علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش مشارکت داشته باشد. "

حالا خوبه که ایران و حزب الله در صف اول جنگ هستن ، اوباما اگر واقعا از داعش احساس خطر می کنه به خدا لازم به لشکرکشی آمریکایها نیست و هزینه کردن برای بمبارن فقط کافی ترکیه رو تحت فشار قزار بده تا دست از کمک به داعش و النصره ( القاعده ) بردارن!

منم موافقم که اسد بره ولی قبل از اسد باید داعشی های غیر سوری ، سه چهار هزار تبعه چچنی ، هزاران تبعه فرانسوی و انگلیسی عرب تبار غیر سوری برن ، بعد اسد بره. چون معلوم نیست با رفتن اسد سر علویها ، مسیحی های حومه دمشق لاذقیه و . . . چه بلایی میآرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
2
اوباما در سخنان خود در وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده بود متحد شدن علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در یک دولت بدون اسد تنها راه برای پایان دادن به جنگ در سوریه است.
یعنی میگویید اوباما در سخنان خود گروه داعش را تکفیری صهیونیستی نامید
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
4
3
آمریکا فقط به فکر امنیت مرزهای اسراییل است و بشار اسد نیز مانند پدرش حافظ اسد، مخالف سر سخت صهیونیسم است و تا آخرین قطره خون در مقابل این رژیم قرار گرفته. اگر کشورهای مسلمان باهم متحد شوند........
نظرات بینندگان