arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۴

نفوذ هکرهاي داعش به سايت مخالفان سوري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه اينترنتي گروه وابسته به مخالفان خارج نشين نظام سوريه موسوم به "ديده بان سوريه" توسط عناصر گروه داعش هدف حمله هکري قرار گرفت و اطلاعات آن به طور کامل از بين رفت.

هکرهاي داعش در صفحه اصلي سايت ديده بان سوريه يادداشتي با امضاي "ارتش سايبري خلافت" به جا گذاشتند که در کنار آن، تصويري از چهره عبدالرحمن مسئول گروه "ديده بان سوريه" با کمک نرم افزار روي يک بدن با لباسي پرتقالي رنگ مونتاژ شده است و در کنار آن، يکي از جنگجويان سياهپوش داعش که صورت خود را پوشانده، با چاقويي در دست ايستاده است.

داعش با اين تصوير، صحنه اعدام گروگان هاي خود را يادآوري کرده و در اين يادداشت نوشته است: ارتش سايبري خلافت در عمليات غافلگيرانه به شبکه اطلاعاتي "مسحا" يا ديده بان حقوق بشر سوريه حمله و اطلاعات آن را نابود کرد.

صحت ارتباط هکرها با داعش هنوز تاييد نشده اما پايگاه اطلاع رساني ديده بان سوريه نسخه اي از يادداشت و تصوير مذکور را منتشر کرد و حساب هاي کاربري نزديک به داعش نيز به بازنشر آن در توييتر پرداختند.

رامي عبدالرحمن مدير ديده بان سوريه در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه تصريح کرد: اين يک عمليات نفوذ سطحي نبوده زيرا تمام اطلاعات موجود در پايگاه حذف شد اما يک نسخه پشتيبان از اطلاعات سايت قبلا تهيه شده است.

منبع : العالم
نظرات بینندگان