arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۴

گلوله باران مناطق غرب حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه‌های مسلح تروریستی پس از ناامیدی از تحقق هرگونه پیشروی در کوی جمعیت الزهراء، بار دیگر به گلوله باران مناطق مسکونی غرب حلب روی آوردند.

به گزارش فارس، به دنبال شکست اتاق عملیات «انصار الشریعه»، متشکل از ۱۳ گروه تروریستی تکفیری به فرماندهی «جبهه النصره» جهت ایجاد شکاف در دیواره دفاعی کوی «جمیعت الزهراء»، واقع در غرب حلب که دروازه ورود به این بخش از شهر حلب شمرده می‌شود که در کنترل ارتش سوریه است و نفوذ به داخل این کوی، این ائتلاف تروریستی از شدت حملات خود در این محور کاست.

اگرچه ۲ منطقه «حلب الجدیده» و «منیان» شاهد حملاتی توسط گروه‌های تکفیری از سمت مرکز مطالعات علمی بود، اما یگان‌های ارتش سوریه حمله این گروه‌ها را دفع کردند.

به موازات کاهش میزان درگیری‌های گروه‌های تروریستی در کوی جمعیت الزهراء، این گروه‌ها حملات خمپاره‌ای و موشکی خود به مناطق مسکونی غرب حلب را آغاز کردند.

این حملات خمپاره‌ای که کوی المیدان را هدف گرفته بود، کشته شدن ۴ غیر نظامی و زخمی شدن ۷ نفر دیگر را درپی داشت.

این روند نشان از این دارد که اتاق عملیات انصار الشریعه امید خود را برای محقق کردن اهداف مورد نظر خود که آن را تصرف غرب حلب عنوان کرده بودند، از دست داده‌اند.

این درحالی است که طی درگیری‌های رخ داده در جمعیت الزهراء یکی از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری «آزادگان شام» به نام «ابو حسن سلاح» کشته شده است.

اما از منطقه «البریج»، دروازه ورود به شمال شرقی حلب گزارش شده که این منطقه شاهد درگیری‌های سخت و شدید بین ارتش سوریه و عناصر مسلح در جریان است که تلاش داشتند، به مواضع ارتش سوریه در این منطقه حمله کنند.

در جنوب شرقی حلب، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی حمله شدید گروه‌های تروریستی تکفیری در محور روستاهای العدنانیة، جلاغیم و جعارة را دفع کردند.

این درگیری‌ها که حدود ۵ ساعت ادامه داشت، کشته شدن ۲۰ تروریست و زخمی شدن شماری دیگر را به دنبال داشت.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز طی عملیاتی مواضع داعش در منطقه المحطة الحراریة و روستای ریان و تجمع المقاصف در شرق ‫حلب را بمباراتن کرد که در نتیجه آن بیش از ۱۵ تروریست کشته شدند.
نظرات بینندگان