arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

گاردین: آمریکایی ها بسته پیشنهادی مورد توافق در روز چهارشنبه را پس از تماس کری با اوباما رد کرده اند!

یک مقام بلندپایه ایران ، آمریکا و دیگر قدرت های جهان ( انگلیس ، فرانسه ، روسیه ، چین و آلمان ) را به تغییر مواضع خودشان در مذاکرات هسته ای با تهران متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی در این مذاکرات در حال عدول از «موافقتنامه لوزان» هستند

یک مقام بلندپایه ایران ، آمریکا و دیگر قدرت های جهان ( انگلیس ، فرانسه ، روسیه ، چین و آلمان ) را به تغییر مواضع خودشان در مذاکرات هسته ای با تهران متهم کرد و گفت: برخی بر آنچه در ماه فروردین (آوریل) گذشته در «لوزان» به آن رسیدیم و در بیانیه لوزان اعلام شد پایبند نیستند و از آن سرباز می زنند.

به گزارش انتخاب ؛ این مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود افزود: برخی ها در این مذاکرات در حال عدول از موافقتنامه موقت هستند که ماه آوریل در شهر لوزان سوییس بین ایران و قدرت های جهان به دست آمد.

وی تصریح کرد ایران مشتاقانه در انتظار این است که ببیند آیا آمریکا حاضر است از « فکر تحریم ها » دست بکشد یا خیر.

او با بین اینکه «از شب گذشته شاهد تغییر موضع برخی بوده ایم»، گفت: موضوعاتی که پیشتر حل شده بود، بار دیگر به میان آورده شده است.

این مقام ایرانی همچنین بار دیگر بر ضرورت لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد عیله ایران تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ از سوی دیگر، اشاره اخیر دکتر ظریف در توئیتر به این نکته که «نمی توانید در میانه ی مسابقه، اسب خود را تغییر دهید» باعث واکنش های بسیاری شده است. خبرنگار گاردین اما می گوید: ظریف در توئیت خود، به این حقیقت اشاره می کند که آمریکایی ها بسته پیشنهادی مورد توافق در روز چهارشنبه را پس از تماس (ویدیو کنفرانس) کری با اوباما رد می کنند!
نظرات بینندگان