arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۴

صادق خرازی: به توافق امیدوارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر اسبق ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه وضعیت به وجود آمده در خاورمیانه و دنیای اسلام توسط آمریکایی‌ها برای ایران قابل تحمل نیست گفت: اگر گوشه‌ای از قدرت بازدارندگی ایران به طرف مقابل نشان داده شود، با سر به زمین خواهد رفت.

به گزارش فارس، سید صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه امروز جمعه در حاشیه مراسم ختم مادر همسر مجید تخت‌روانچی معاون وزیر امور خارجه درباره قضاوتش در خصوص مذاکرات فعلی در وین گفت: خیلی زود است بتوانیم قضاوت و داوری درباره مذاکراتی که هم اکنون در وین در حال پی‌گیری داشته باشیم.

وی گفت: دو مسئله راجع به به مذاکرات وجود دارد که موضوع اول تحسین تیم مذاکره کننده ایرانی است که در روزهای سخت و دشوار با مقاومت بر اصول توانسته‌اند، نشان دهند فرزندان خوبی برای این مملکت هستند و به خواسته‌های ملت و رهبری گرانقدر انقلاب پاسخ خوبی داده‌اند.

وی در خصوص موضوع دوم هم افزود: موضوع دوم راجع به مذاکرات هسته‌ای زیاده خواهی غربی‌ها به ویژه آمریکا و فرانسه در مذاکرات است.

سفیر اسبق ایران در پاریس اظهار داشت: رفتارهای دوگانه غربی‌ها در مذاکرات منجر به این شده که نتوانیم مذاکرات هسته‌ای را به سمت و سوی مثبتی ارزیابی کنیم ولی باید صبر داشته باشیم و ببینیم که آنها بالاخره از اسب سابق خود استفاده خواهند کرد یا خیر، تا آن موقع شرایط را بسنجیم.

خرازی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که هر بار ما روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده‌ایم آن‌ها به هنگام روز موعود عقب نشینی کرده و نتیجه این نگاه آمریکایی‌ها وضعیت فعلی خاورمیانه، دنیای اسلام و جهان پیرامونی خودشان است.

وی گفت: وضعیتی که آمریکایی‌ها در خاورمیانه و دنیای اسلام به وجود آورده‌اند برای ایران قابل تحمل نیست.

خرازی اظهار امیدواری کرد که زودتر شرایط موجود حل و فصل شود.

وی درباره شانس توافق نیز اظهار داشت: یک دیپلمات نمی‌تواند پیش بینی کند زیرا وی باید واقع بین باشد تا در بدترین شرایط مسائل را تحلیل و ارزیابی کند.

سفیر اسبق ایران در فرانسه درباره احتمال حصول توافق خاطرنشان کرد: من هنوز به حصول توافق امیدوار هستم زیرا جامعه جهانی، 1+5، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد گزینه‌ای جز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

خرازی گفت: جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرت بازدارندگی دارد که اگر تنها جزئی از این قدرت را بخواهد استفاده کند طرف مقابل با سر روی زمین خواهد آمد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مقاومت تیم مذاکره کننده ایران پاسخ لازم را در پی داشته باشد.
نظرات بینندگان