arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۴

چه کساني از «احسان عليخاني» حمايت کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 انتقادها به احسان عليخاني که در چند وقت اخير قوت گرفته موجب شد گروهي از هنرمندان، ورزشکاران و حتي مداحان از او حمايت کنند.

ماجراي مهمان خبرساز احسان عليخاني مجري و تهيه‌کننده برنامه «ماه عسل» کار اين مجري را با دشواري‌هايي روبرو کرد.

او که يک مدل لباس عروس را مهمان برنامه خود کرده بود بعد از پخش اين برنامه با واکنش‌هاي غيرقابل تصوري در فضاي مجازي روبرو شد. رسانه‌ها و مطبوعات مختلف به اين موضوع پرداختند و در نهايت کار به جايي رسيد که مسئولان صداوسيما به مديران شبکه براي پخش اين برنامه تذکر دادند، اما اين پايان حاشيه‌ها نبود. تازه بعد از اين مرحله ماجراي دستمزد عليخاني مطرح شد، دستمزدي که به گفته او 45 ميليون تومان سالانه است.
بعد از مرحله اعلام دستمزد و صحبت‌هاي عليخاني در يکي از قسمت‌ها، موج انتقادها به او کاهش پيدا کرد و اين بار پاي طرفدارانش به ميدان باز شد حتي نظرات کاربران در فضاي مجازي به جاي نگاه انتقادي تبديل به رويکرد حمايتي شد. اين نگاه حمايتي به هنرمندان و ورزشکاران و حتي سعيد حداديان مداح هم رسيد.

رضا رشيدپور از نخستين افرادي بود که وارد ميدان شد و از عليخاني دفاع کرد، او در متني خطاب به عليخاني کار او را تحسين کرد و در بخشي نوشت: «مگر مردم نجيب ما از رسانه ملي چه توقعي دارند؟ جز همين صداقت؟ جز همين انسانيت؟ حالا که به مدد نگاه پاک و نجيب مردم و دعاي خيرشان به اوج رسيده اي در اوج هم بمان. نگاه به برخي موانع ريز ارتفاع تماشا را کوتاه مي کند . نمي‌گويم که منتقدانت را نديده بگير . اصلا . اتفاقا دست منتقد را بايد بوسيد . اما کسي که بهتان مي زند و دروغ مي بافد که ديگر منتقد نيست . جداي از نقدهاي منصفانه مطمئن باش که ميليون ها مخاطب تحسينت مي کنند. من هم يکي از آنها. شاد باشي.»

بهنوش بختياري بازيگر هم در دفاع از عليخاني نوشت: «تمام قد از برنامه ماه عسل تشکر ميکنم. وخوشحالم که لايه هاي پنهان اجتماع ما که معمولا در تلويزيون با خوش و بش و خنده و همه چي گل وبلبله از روش رد ميشن انقدر واضح، شفاف، ساده، زلال داره گفته ميشه. زخمهايي که همه ما داريم و فقط روش چسب زخم ميزنيم که زشتيشو کسي نبينه و جلوي خونريزي روحيو موقتا بگيره. آدمهايي که کنار مان و نگاهشونم نکرديم. شايد ماه عسل با اجراي فوق العاده آقاي احسان عليخاني باعث بشه با مهرباني بيشتري بهم نگاه کنيم. صفحه اصلي اينستاگرام ماه عسل براي طرفداران اين برنامه. ياعلي»

مهراب قاسم‌خاني هم به جمع مدافعان عليخاني پيوست و خطاب به منتقدان او گفت: «نمي‌توانيد با يک سري از واژه‌ها ژست روشنفکري بگيريد.»

علي لهراسبي هم در متني «ماه عسل» را برنامه‌اي دانست که هر شب جامعه را حلاجي مي‌کند.

مرتضي پورعلي‌گنجي، بازيکن ملي پوش کشورمان مطلبي را در حمايت از احسان عليخاني منتشر کرد او نوشت: «داداش به خاطر برنامه قشنگت (ماه عسل) که هر سال زحمتشو ميکشي بهت تبريک ميگم. اميدوارم هميشه سلامت باشي و بتوني همينجوري به کارت ادامه بدي. دوست‌دارت: مرتضي پورعلي گنجي»

محمدرضا خانزاده، بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس نيز در متني در مورد عليخاني نوشت: «احسان عليخاني عزيز؛ خدا خيلي بزرگه و مطمئن باش همه مردم پشتت هستن.»

سعيد حداديان هم در يکي از سخنراني‌هاي خود درباره «ماه عسل» و عليخاني صحبت کرد و گفت: «اين بچه‌هاي مجري واقعاً توانمند و هنرمند هستند از لحاظ فيزيک و ميميک خدا قدرتي به آنها داده و در جذب مخاطب عالي هستند چه نسل قبلشان و چه اين دو نسلي که الان هستند. من با همه‌شان رفيق هستم و مرا به عنوان کسي که نقد سلبي مي‌کند نگاه نکنيد. بنده اگر اشتباهي از اين بچه‌ها سر زد با حذف مخالفم البته همانطور مورد تذکر قرار بگيرند خوب است چون اينها بچه‌هاي خوبي هستند پس من چي مي‌گم.»

رامبد جوان هم در تمام مدت پخش «خندوانه» در ماه مبارک رمضان به عنوان رقيب عليخاني از سوي برخي مطبوعات و رسانه‌ها مطرح مي‌شد، نسبت به اين موضوع واکنش نشان داد. او در حمايت از عليخاني نوشت: «سلام رفقا هميشه از ارزشمندترين چيزهاي زندگي‌ام دوستي‌ها و رفاقت‌هايم با آدم‌ها بوده و هست، اين بازي اخيري که توسط عده‌اي - قطعاً نسنجيده - راه افتاده و به زشت‌ترين شکل ممکن من و رفيقم احسان عليخاني را به دلايل احمقانه و واهي در برابر هم قرار داده؛ بدون اين ملاحظه که ما هر دو داريم با سليقه‌هايمان و آنطور که بلديم براي «مردم» تلاش مي‌کنيم و برنامه مي‌سازيم براي اينکه آن‌ها رابراي دقايقي وادار به فکر کردن به چيزايي کنيم که به نظرمان ارزشمندند، حالم را خيلي بد کرده. اين بازي بيمارگونه‌اي که در فضاي مجازي راه افتاده را نمي‌فهمم، فقط انقدر مي‌فهمم که شيوع اين بيماري بي‌شک هيچ برنده و «قهرمان» ي ندارد و البته يقين دارم که قرباني مظلوم اين بازي چيزي نيست جز : «اخلاق». . .اخلاق - اخلاق - اخلاق . . .که چقدر اين روزها حالش بده! کمک کنيد تا نذاريم بميره! همين!!!»

«ماه عسل» به روزهاي پاياني پخش در سال 1394 نزديک مي‌شود و بايد ديد با مخالفت‌ها و موافقت‌هايي که با اين برنامه در جريان اين دور از پخش صورت گرفت برنامه‌ها براي توليد آن در سال آينده به چه ترتيب خواهد بود.
نظرات بینندگان