arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

کمیسیون فرهنگی مجلس خواهان رفع اشکالات فیلم رستاخیز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواهان رفع اشکالات و صحنه های شبهه برانگیز فیلم رستاخیز قبل از اکران آن شد.

حجت الاسلام سیدعلی طاهری در گفت وگو با ایرنا با تشریح جلسه عصر روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مشکلات مربوط به این فیلم و نگرانی ها در این زمینه را حل کند و اگر اشکلات این فیلم تاکنون برطرف نشده باشد، نباید اجازه اکران آن صادر شود.

وی با بیان اینکه اگر چنین اجازه ای از سوی وزارت ارشاد داده شده است، اعضای کمیسیون بر پاسخگویی وزیر در این زمینه تاکید دارند، اظهار داشت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس بر حذف صحنه هایی از فیلم که در واقعیت رخ نداده است و یا باعث بروز نگرانی هایی شده است، تاکید دارند.

** رد لایحه همکاری فرهنگی ایران و پرتغال

نماینده مردم گرگان در مجلس در ادامه اظهار داشت: در این نشست همچنین لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی ثبت اختراعات و علایم تجاری برای یک سال آینده تصویب شد و لایحه موافقت نامه همکاری های فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران با پرتغال به دلیل نگرانی های مربوط به تفاوت های فرهنگی و موضوع تهاجم فرهنگی غرب علیه ایران در کمیسیون فرهنگی مجلس رد شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه روابط فرهنگی میان ایران با کشورهای مختلف مورد تاکید اعضای کمیسیون قرار دارد اما باید در روابط فرهنگی با کشورهای غربی دقت و توجه بیشتری صورت گیرد و به همین دلیل اعضای کمیسیون فرهنگی خواهان بازنگری دولت در این لایحه شدند.
نظرات بینندگان