arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۴

اقدام جالب مقامات آلماني برای ترس از شنود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نگراني مقامات آلماني از شنود مکالمات‌شان در کشورهاي خارجي سبب استفاده آنان از موبايل‌هاي يک‌ بار مصرف شده است. مقامات آلماني از اين تلفن‌ها در کشورهايي نظير چين و آمريکا استفاده کرده و پس از بازگشت آنها را از بين‌ مي‌برند.

به گزارش دويچه وله، ترس مقامات آلماني از شنود مکالمات خود در کشورهاي خارجي، سبب استفاده آنان از تلفن‌هاي همراه يک‌ بار مصرف شده است. سياستمداران آلماني از اين تلفن‌ها در کشورهايي نظير چين، روسيه و آمريکا استفاده کرده و پس از بازگشت آنها را نابود مي‌کنند.

افزايش شنود و جاسوسي از مقامات رسمي و سياستمداران جهان باعث شده است که تدابير امنيتي در آلمان در اين زمينه افزايش يابد. گسترش فعاليت‌هاي جاسوسي الکترونيکي وزيران آلماني و مديران ارشد دولتي اين کشور را واداشته است که در سفرهاي خارجي خود از تلفن‌هاي همراه "يک‌بار مصرف" استفاده کنند.

بر اساس گزارش اشپيگل آنلاين، سياستمداران آلماني در کشورهايي نظير چين، آمريکا يا روسيه از تلفن‌هاي همراه خود استفاده نمي‌کنند و با تهيه تلفن‌هاي "يکبار مصرف" مي‌کوشند که خطر شنود مکالمات در چنين کشورهايي را کاهش دهند. معمولاً اين تلفن‌هاي همراه پس از بازگشت مقامات دولتي آلمان از بين برده مي‌شوند.

"اداره فدرال آلمان در عرصه امنيت فناوري اطلاعاتي" بيش از ۱۰ سال پيش به مقامات اين کشور هشدار داده بود که در سفرهاي خارجي از تلفن‌هاي همراه خود استفاده نکنند. به گفته اين اداره آلماني، در سفرهاي خارجي پيش از هر گفت‌وگوي محرمانه و مهم معمولاً مقامات موظف هستند که تلفن‌هاي همراه خود را تحويل دهند.

"اداره فدرال آلمان در امور امنيت فناوري اطلاعاتي" به مقامات دولتي اين کشور توصيه کرده است که از تلفن‌هاي نو و دست‌نخورده استفاده کرده و تنها اطلاعات بسيار ضروري را به روي تلفن‌هاي خود ذخيره کنند. به گفته کارشناسان امنيتي آلمان به نظر مي‌رسد که اين توصيه‌ها در گذشته کمتر مورد توجه مقامات دولتي قرار مي‌گرفتند.

اما پس از افشاي فعاليت‌هاي جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا (NSA) در آلمان و برخي ديگر از کشورهاي اروپايي، بسياري از سياستمداران اين توصيه‌ها و تدابير را جدي‌تر از گذشته مي‌گيرند. به گفته منابع امنيتي آلمان، در ماه‌هاي اخير مقامات دولتي با "حساسيت بيش‌تري" نسبت به موضوع شنود و جاسوسي برخورد کرده‌اند.

مقامات دولتي آلمان نه تنها در روسيه و چين، بلکه در "کشورهاي دوست و متحد سياسي" اين کشور، نظير انگليس و آمريکا نيز بيش از پيش از موبايل‌هاي يک ‌بار مصرف استفاده مي‌کنند.

بنا بر گزارش اشپيگل، فرانک والتر اشتاين‌ماير، وزير امور خارجه آلمان در سفر اخير خود به کوبا و زيگمار گابريل، وزير اقتصاد اين کشور در سفر به چين موبايل‌هاي خود را همراه داشته و از آنها استفاده کرده‌اند. اما محافل نزديک به اين دو وزير گفتند که آنان مواظب بوده‌اند که "تلفن‌هاي همراه به‌دست افراد غريبه" نيفتد.

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنيت ملي آمريکا پيش‌تر گفته بود که نهادهاي امنيتي آمريکا مکالمات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و برخي مقامات سياسي اين کشور را مورد شنود قرار داده‌اند. اين خبر سپس از سوي سايت افشاگر ويکي‌ليکس نيز تاييد شد.

 نهادهاي امنيتي آلمان نيز در حال حاضر ترديدي ندارند که مقامات اين کشور مورد شنود و جاسوسي قرار گرفته‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان