arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۴

سخنگوی نتانیاهو: توافق با ایران، بزرگترین اشتباه غرب بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در گفت و گو با رادیو نظامی این رژیم تاکید کرد که توافق هسته ای با ایران، بزرگترین اشتباه غرب بود.

به گزارش روزنامه «هاآرتص» و به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو نظامی رژیم صهیونیستی، «مارک رگو» گفت توافق غرب با ایران، بزرگترین اشتباه بود. اگر کسی تصور می کند که اعطای امتیاز به ایران سبب تغییر سیاست های منطقه ای تهران می شود، سخت در اشتباه است. این نتیجه را می توان به خوبی از اظهارات مقامات ایران دریافت کرد.

وی گفت ایرانی ها حتی تلاش نکردند این واقعیت را مخفی کنند که از صدها میلیاردی که از این توافق بدست می آورند برای کمک به گروههای به گفته او تروریستی در منطقه استفاده خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی ، نیروهای مقاومت مردمی در منطقه خاورمیانه که علیه تجاوزگری رژیم اشغالگر قدس می جنگند، تروریست می نامند درحالی که خود تا سالها از گروههای تروریستی همچون داعش حمایت می کردند.

سخنگوی رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت امروز ایرانی ها به تروریست ها در منطقه موشک می دهند اما با سرازیر شدن هزاران میلیارد دلار، سلاح های خطرناک تری به آنها خواهند داد.

به زعم وی، این توافق راه را برای ایران هموار می کند تا بتواند خود را به سلاح هسته ای مسلح کند.

مارک رگو در پایان گفت: آنچه ما به عنوان جایگزین برای توافقی ناموفق پیشنهاد کردیم ادامه تحریم های شدید علیه ایران و مشروط کردن برداشتن محدودیت ها به تغییر سیاست های ایران بود.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که ادعای تلاش تهران برای ساخت بمب اتم ، جنجال برخی کشورهای غربی و لابی های صهیونیستی در راستای پروژه ایران هراسی و با هدف فشار بر ایران برای دست کشیدن از منافع ملی و آرمان های انقلاب اسلامی است و تهران از آنجا که صرفا بدنبال استفاده از حق خود در تولید و استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز است، حاضر است برای خنثی کردن پروژه خصمانه مذکور، بالاترین همکاری ها را درچارچوب مقررات بین المللی مبذول دارد.

به اعتقاد برخی کارشناسان، مقامات رژیم صهیونیستی که به بهانه های مختلف دنبال تشدید بحران بودند و رویای حمله نظامی غرب به ایران را در سر می پروراندند اکنون با توافق انجام شده ، دچار سردرگمی و تناقض گویی شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان