arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۴

عربستان اداره جنوب عدن را به القاعده سپرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اداره مناطقی از شهر عدن كه به تصرف ائتلاف عربستان در آمده، پس از تصرف به واحدهای فرایمنی القاعده سپرده شده است.

به گزارش الوقت، رهبر یكی از قبایل عدن كه در منطقه خورمكسر واقع در جنوب این شهر سكونت دارد به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری الوقت گفت: خورمکسر كه طی سه ماه گذشته اصلی‌ترین نقطه برخورد عوامل رژیم سعودی و ارتش یمن بود بعد از نبردهای سنگین چند روز گذشته و تبدیل شدن خورمکسر به تلی از خانه‌های ویران شده و سلاح‌های فرود آمده، اداره این منطقه به نیروهای القاعده واگذار شده است.

محمد یحیی المؤیدی افزود: واگذاری خورمکسر و منطقه فرودگاه به واحدهای غیریمنی القاعده اعتراض منصور هادی و نیروهای وابسته به آن را برانگیخته است آنان معتقدند عربستان با هدف سیطره مستقیم، مانع تسلط آنان بر این مناطق می‌شوند این در حالی است كه فرماندهی نظامی مشترك امارات و عربستان معتقدند واگذاری خورمکسر و فرودگاه به عوامل هادی سبب سیطره دوباره انصارالله بر این مناطق می‌شود.

وی گفت خود شاهد بوده كه فرماندهی نظامی عربستان راه را برای سیطره القاعده بر ویرانه‌های خورمکسر باز می‌كرده است. یك گزارش بیانگر آن است كه عربستان و امارات طی دو هفته اخیر بیش از شش هزار نیروی القاعده كه عمدتاً از ملیت‌های مصری، لیبیایی، افغانستانی، پاكستانی و سنگالی بوده‌اند از طریق دریا و ناوهای عربی غربی در سواحل جنوبی شهر عدن پیاده شده‌اند. در این عملیات سنگین به طور گسترده از آن دسته از نیروهای القاعده كه در جنگ‌های لیبی و سوریه و درگیری‌های عراق و مصر شركت كرده و با عنوان «قوات خلیفی» شناخته می‌شوند، استفاده شده است.
نظرات بینندگان