arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴

از سرگیری صادرات گاز ايران به ترکيه از فردا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه تلويزيوني المنار لبنان صادرات گاز ايران به ترکيه بعد از توقفي که به دليل وقوع انفجار در خط لوله انتقال از روز سه شنبه گذشته ايجاد شده بود فردا روز جمعه از سر گرفته مي‌شود.

براساس اين گزارش، مقامات ترک اعلام کردند که تا فردا عمليات ترميم و اصلاح خط لوله انتقالي پايان يافته و عمليات انتقال گاز ادامه مي‌يابد.

خبرگزاري آناتولي روز دوشنبه از انفجار در خط لوله گاز ايران - ترکيه در شرق ايالت ترکيه رخ داد که انتقال گاز به اين کشور را متوقف کرد.

تانر يلديز وزير انرژي ترکيه گفت: اين انفجار مظنون به خرابکاري است که در ايالت دوگوويازيت ترکيه با فاصله حدود 15 کيلومتري از مرز ايران رخ داده است.

در همان زمان برخي رسانه‌هاي محلي اعلام کردند که پشت اين مسئله مي‌تواند خرابکاري حزب کارگران کردستان (Pkk) باشد. و بعدا وزير انرژي ترکيه خرابکاري حزب کارگران کردستان را در اين مسئله تاييد کرد

تانر يلديز گفت: انفجار باعث بروز شعله‌هاي آتش شد و در مدت کوتاهي مديريت کرديم تا محل اصلي انفجار شناسايي شود که بعد از تعمير انتقال گاز به روال عادي برخواهد گشت.

وي افزود: اقدامات ضروري براي گازرساني در منطقه تا زماني که اين خط لوله تعمير شود ادامه مي‌يابد. ايران دومين کشور صادرکننده گاز به ترکيه بعد از روسيه است.

در همان زمان مديرعامل شرکت ملي گاز ايران نيز در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد انفجار خط لوله در خاک ترکيه بوده و علت آن در دست بررسي است و تا زماني که خط لوله تعمير نشود گاز به خط باز نخواهد گشت.

منبع : نسيم
نظرات بینندگان