arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴

آغاز حملات هوایی آمریکا علیه داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام رسمی ترکیه تاکید کرد که یک فروند پهپاد آمریکایی روز چهارشنبه یک هدف داعش در مناطق تحت کنترل شمال سوریه را بمباران کرده که این نخستین عملیات هوایی آمریکا علیه داعش از طریق پایگاه هوایی ترکیه بوده است.

به گزارش تسنیم، یک مقام رسمی ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی روز چهارشنبه یک حمله هوایی در نزدیکی شهر رقه در سوریه انجام داده است. این شهر در کنترل داعش قرار دارد.

این منبع آگاه افزود: این پهپاد آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه به پرواز درآمده است.

واشنگتن و آنکارا به تازگی برای استفاده نیروی هوایی آمریکا از این پایگاه هوایی به توافق رسیده اند. مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز تاکید کرده است که آنکارا برای آغاز یک مبارزه فراگیر و جامع با شبه نظامیان تروریست داعش، آماده می شود.

ترکیه اخیرا عملیات نظامی را علیه داعش در خاک سوریه آغاز کرده است. این عملیات نظامی پس از آن آغاز شده است که داعش مسئولیت یک بمبگذاری انتحاری در شهر سوروچ واقع در مرز سوریه و ترکیه را بر عهده گرفت. در این حمله انتحاری حداقل ۳۲ نفر کشته شدند.

تروریست های تکفیری داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
نظرات بینندگان