arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
دیدار مدیرعامل شرکت ملی مس با هیات چینی

تقاضای چینی ها برای سرمایه گذاری در صنعت مس ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يك هيات تجاري چيني درديدار با مدير عامل شركت ملي مس  ايران خواستار سرمايه گذاري در صنعت  مس ايران شدند.درجريان دیدار اين هيات با مهندس مرادعلیزاده، راههای همکاریهای تجاری و اقتصادی مورد بررسي قرار گرفت.توافق فروش هزار تن كاتد مس  از جمله دستاوردهاي اين ديدار بود.هم چنين سرمایه گذاری در صنعت مس یکی دیگر از درخواستهای هیات چینی بود که مدیرعامل شرکت ملی مس ایران موافقت با آن را به زمان پس از اجرای فاز اول همکاری موکول کرد.


به گزارش مس پرس مراد علیزاده در اين جلسه  به بررسی توانمندیهای چین در صنعت مس پرداخت و با اشاره به  برآورد مصرف تا پایان سال هیات چینی و تخمین میزان سفارش آینده،سوالاتي را درباره وضعیت اقتصادی چین به دلیل اثرگذاری این کشور در صنعت مس مطرح كرد و خواستار توضیحات نماینده شرکت چینی شد.


يكي از نمايندگان هيات چيني  در پاسخ با بیان اینکه چین سال گذشته رشد ده درصدی اقتصادی را داشته است،بیان کرد امسال این رشد زیر هفت درصد بوده و ما امیدوارم ظرف چند سال آینده رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم.


در اين ديدار هم چنين مذاكرات در خصوص فروش هزار تن كاتد مس به عنوان نمونه به شركت چيني انجام شد و توافق اوليه صورت گرفت.عملياتي نمودن معامله با توجه به شرايط خاص بين المللي موضوعي بود كه دو طرف مورد بحث و بررسي قرار دادند و درباره راههاي مختلف انجام اين كار رايزني كردند.


يادآور مي شود هيات چيني در خلال اين سفر از خط توليد مجمتع مس سرچشمه بازديد كردند و به صورت مستقيم با توانمندي شركت ملي صنايع مس ايران آشنا شدند.


انجام برخی مذاکرات اقتصادی در کرمان از دیگر برنامه های دو طرف بود که در سفر به تهران و دیدار با مهندس مرادعلیزاده جزئیات روش همکاری و تبادلات تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظرات بینندگان