arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴

نفت ۵۰ دلاری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت جهانی نفت امروز با ۳۱ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۰ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

 در حالی که پس از انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی، چین اقدام به کاهش ارزش یوان کرده، قیمت نفت پس از جهشی که در جلسه گذشته شاهد بود، امروز کاهش یافت.

قیمت نفت خام دیروز حدود ۴ درصد جهش داشت و از پایین ترین رقم ها از ژانویه تاکنون فاصله گرفت که ناشی از افزایش خریدهای تجار محتکر نفت بود که قصد داشتند از قیمت های پایین بازار نهایت استفاده را ببرند. اما قیمت ها روز سه شنبه مجددا کاهش یافت.

چین که رشد اقتصادی اش به پایین ترین رقم در دهه های گذشته رسیده، ارزش پول ملی خود را کاهش داد تا ارزش یوان به پایین ترین رقم در حدود سه سال گذشته برسد.

دانیل آنگ، از موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور گفت: «کاهش ارزش یوان چین موجب می شود که واردات نفت قیمت گذاری شده به دلار آمریکا برای این کشور گرانتر تمام شود.» وی افزود، تاثیر پذیری قیمت نفت از این اقدام چندان زیاد نخواهد بود، زیرا مسائل ارزی معمولا تاثیری کوتاه مدت بر بازار نفت می گذارند.

روز سه شنبه همچنین آمارهای صنعتی نشان داد که میزان فروش خودرو در چین در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۱ درصد کاهش یافته و به ۱.۵ میلیون دستگاه رسیده که بیشترین میزان کاهش از فوریه ۲۰۱۳ تاکنون است. اما میزان رشد کلی ۷ ماهه امسال همچنان اندکی بالاتر از آمارهای سال ۲۰۱۴ است.

در نتیجه این تحولات، قیمت نفت برنت امروز با ۳۱ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز ۳۹ سنت کاهش داشت و به ۴۴ دلار و ۵۷ سنت رسید.

پایین بودن کلی قیمت نفت ناشی از عرضه بالا و تقاضای ضعیف است، به نحوی که تولید کنندگان کلیدی عضو اوپک، روسیه و آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم های تاریخی خود تولید می کنند اما رشد تقاضا در حال کاهش یافتن است.
نظرات بینندگان