arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

محدوديت جديد ترکيه براي کاميون‌هاي ايراني

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مديرکل نظارت بر ترانزيت گمرک گفت:‌ مرز ايران و ترکيه باز بوده و ورود و خروج کالا و مسافر انجام مي‌شود.

به گزارش فارس عليرضا دشتاني با اشاره به مشکلات اخير مرز بازرگان به ترکيه اظهار داشت: در حال حاضر مرز باز است و تردد انجام مي‌شود، روز گذشته هم 347 کاميون ترانزيتي به داخل کشور وارد شده و 307 کاميون نيز از مرز خارج شده است.

مديرکل نظارت بر ترانزيت گمرک ايران با بيان اينکه روز سه‌شنبه 20 مرداد نيز 473 کاميون به داخل کشور و 623 کاميون به سمت ترکيه تردد داشته‌اند، يادآور شد: همچنين 570 مسافر به ايران وارد شده و حدو د450 مسافر ايراني نيز خارج شده‌اند.

وي با اشاره به اينکه اين مشکلات و درگيري‌ها مربوط به گروه پ.ک.ک از مخالفان ترکيه بوده و هدف آنها آسيب رساندن به ماشين‌هاي ترک است، افزود: در اين ميان، يکي از کاميون‌هاي ايراني مورد حمله قرار گرفته و يک ايراني کشته و سه نفر زخمي شدند.

دشتاني با اشاره به بخشنامه کشور ترکيه براي جلوگيري از ترانزيت کالا توسط کاميون‌هاي ايراني در خاک اين کشور، تصريح کرد: از 15 مردادماه کشور ترکيه بخشنامه‌اي صادر کرده که کاميون‌هاي ترانزيتي ايران به مقصد اروپا هنگام بازگشت نمي‌توانند کالاهاي کشور ترک را به داخل مرزهاي کشور بياورند، در غير اين صورت 3 هزار يورو بايد جريمه بپردازند.

مديرکل نظارت بر ترانزيت گمرک تأکيد کرد: ايران نيز مي‌تواند رفتار مقابل به مثل با کاميون‌هاي ترک و همچنين کالاهايي که امکان قاچاق آنها در داخل فراهم است انجام دهد، اما در حال حاضر، رايزني‌ها و اقدامات مربوط به اين موضوع در حال پيگيري است.

وي افزود: در حال حاضر 20 درصد از حجم مسافران براي خروج از کشور به مقصد ترکيه کاهش يافته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
1
8
خیلی جاده هاش امنه شرط و شروط هم می زاره ، تو اول برو تکلیف امنیت جاده هات رو روشن کن بعد بیا نرخ بزار.
نظرات بینندگان