arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

العبادي: برخي از مسئولان ۹۰۰ محافظ دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزير عراق بار ديگر از بسته اصلاحات خود براي مبارزه با فساد دفاع کرد و گفت: برخي از مسئولان عراقي ۹۰۰ محافظ دارند.

به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه خبري المسله عراق، حيدر العبادي در سخناني اظهار داشت: محافظان شخصي من 38 نفر هستند و 900 نفر از شماري از مسئولان محافظت مي‌کنند.

وي افزود: حمايت مردمي و مرجعيت قدرت و توان لازم را براي اصلاحات اعطا کرد.

نخست وزير عراق تصريح کرد: شماري از احزاب از اصلاحات حمايت و پشتيباني کردند اما برخي تلاش کردند که در مسير آن سنگ اندازي و مانع تراشي کنند.

وي تاکيد کرد: اصلاحات ساده نيست و تروريسم از اختلافات سياسي در عراق سوء استفاده مي کند.

حيدر العبادي تاکيد کرد: ثروت عراق از آن ملت عراق است و نه مسئولان. محافظان شخصي من 38 نفر هستند و برخي از مسئولان 900 محافظ دارند.

وي تصريح کرد: اگر مسئله سهم خواهي‌ها را نتوانيم کنار بگذاريم، تحقق اصلاحات براي ما دشوار است.

حيدر العبادي اخيرا طرح اصلاحي خود را در قالب يک بيانيه ابلاغ کرد و کابينه و پارلمان عراق نيز با اين طرح موافقت کرد.

ايرنا نيز گزارش داد، حيدر العبادي نخست وزير عراق، ساخت کشور مبتني بر اصول مسالمت آميز را ماموريتي مهم بر دوش همگان دانست و گفت: حزب بعث طي 35 سال حاکميت خود کشور را نابود کرد، ما هرگز اجازه نخواهيم داد استبداد به عراق بازگردد. وي تاکيد کرد انقلاب امام حسين (ع) که همان قيام عليه ظلم، تجاوز وفساد است علي رغم گذشت 1400 سال تا امروز ادامه دارد وتا تحقق ارزش هاي انساني نيز ادامه خواهد يافت.

نخست‌وزير عراق با استناد به ماده 78 قانون اساسي تصميماتي را اتخاذ کرد که مهمترين آنها کاهش فراگير و فوري تعداد محافظان همه مسئولان دولتي، لغو امتيازات ويژه همه رؤسا، اداره‌‌ها، مؤسسات دولتي و بازنشستگان، حذف همه سمت‌هاي عالي اعم از هيئت‌هاي مستقل، معاونان وزارتخانه‌ها، مشاوران و مديران کل و حذف مناصب معاونان رئيس جمهور و نخست وزير بود.


نظرات بینندگان