arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۰۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

نماينده مجلس خبر داد: مهلت يک هفته اي نمايندگان استيضاح کننده به طيب نيا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يکي از طراحان استيضاح طيب نيا مي گويد که نمايندگان استيضاح کننده وي در جلسه اي که با او داشته اند به وزير اقتصاد يک هفته مهلت داده اند که مشکلات وزارتخانه اش را حل کند.

جواد هروي در گفتگو با خبرآنلاين در پاسخ به اين سئوال آيا اقدامي صورت گرفته است که موضوع را در جلسه اي با نمايندگان حل و فصل کنيد تا منجر به استيضاح وزير نشود، خاطرنشان کرد: ما جلسه اي در دفتر آقاي رحماني فضلي با وزير اقتصاد داشتيم که در اين جلسه وزير کشور، رئيس بانک مرکزي ، استانداران خراسان و چهارنفر از نمايندگان منطقه نيز حضور داشتند که اتفاقا جلسه بسيار خوبي بود و نتايبج بسيار خوبي از آن گرفتيم.

وي افزود: در اين جلسه گروه 4 نفره اي از نمايندگان چند راهکار به وزير اقتصاد براي حل مشکلات موجود ارائه دادند و مقرر شد که آن ها روي اين راهکارها کار کنند و طي يک هفته نتيجه را به ما اعلام کنند که اگر نتيجه مورد نظر نمايندگان حاصل شود ، قضيه استيضاح نيز کاملا مختومه خواهد شد.نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بنده به عنوان يکي از نمايندگان حامي دولت تدبير و اميد نامه استيضاح وزير اقتصاد را امضاء کرده ام اظهار کرد: تخصيص نيافتن اعتبارات در مجاري اقتصادي از جمله موسسات مالي - اعتباري و بانک ها موجب ايجاد دغدغه، نگراني و التهاب در سطح جامعه شده است.

وي خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در منطقه خراسان، يک ميليون سپرده گذار بيش از 3 هزار ميليارد تومان در موسسه ميزان به امانت گذاشته بودند اما الان کسي نيست که پاسخ گوي آن ها باشد و زماني که آن ها به وزير اقتصاد يا رئيس کل بانک مرکزي مراجعه مي کنند با اين پاسخ مواجه مي شوند که : "در حيطه اختيار ما نيست".

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس افزود: آنچه که از جهت قانوني به نمايندگان و مجلس مربوط مي شود اين است که ما مسئول ذيربط اين موضوع را مواخذه کرده و مورد سوال قرار دهيم که مسئول ذيربط قانوني ما در اين رابطه، وزير اقتصاد است و وي بايد درقبال روند نگران کننده اقتصادي موجود، پاسخ گو باشد.نماينده مردم قائنات در خانه ملت تصريح کرد: با وجود ارادتي که به شخص دکتر طيب نيا دارم از وي مي خواهم که پاسخ گوي دغدغه هاي ما باشد.

هروي در پاسخ به اين سئوال که آيا مشکل نمايندگان با طيب نيا بر سر مسائل حوزه انتخابيه آن هاو ناشي از نگاه منطقه اي آن هاست؟ گفت: فقط بحث حوزه انتخابيه نيست چون همه من را مي شناسند که نگاه فراجناحي دارم و حامي دولت هم هستم اما آنچه که اين روزها در سطح کشور مطرح مي شود اين است که اگر نتوانيم با روند لطمه پذير سيستم بانکي مقابله کنيم، اين روند آرام آرام کشتي اقتصاد کشور را به گل خواهد نشاند و ما در واقع، نگران اين قضيه هستيم و مي خواهيم علاج واقعه را پيش از وقوع کنيم.وي افزود: به همين دليل است اصرار بر اين داريم که آقاي وزير اقتصاد واقعا به مجلس آمده و پاسخ گوي نمايندگان باشد و به رغم اينکه مي دانيم که وي شخص بسيار کارداني است اما اعتقادمان اين است که در موقعيت کنوني ما وزيري را انتخاب کرده ايم که با کارداني و تجربه خود اين مشکلات را حل کرده و درايت بيشتري به خرج دهد.

قصدمان از استيضاح طيب نيا، برکناري اونيست، تلاش بيشتر اوست
هروي همچنين درپاسخ به اين سئوال که هدف شما و نمايندگاني که اين نامه را امضاء کرده اند از اين استيضاح چيست؟ آيا به دنبال برکناري وزير هستيد؟ تاکيد کرد: ما وزير را استيضاح نمي کنيم که برکنار شود و درحقيقت در خواستي که از وي داريم اين است که با تلاش و تدبير بيشتر خود مردم را از دولتي که به نام تدبير و اميد است، نا اميد نکند.وي با بيان اينکه مردم امروز نگران هستند و اين نگراني وضعيت آنها را آشفته کرده است، افزود: وزير بايد کنار ما قرار بگيرد تا اين مسکلات را به هر شکلي که شده رفع کنيم و در اين مسير ما هم در کنار وزير هستيم و به او کمک هم مي کنيم ولي از وي مي خواهيم که در اين قضايا تدبيربيشتري به خرج دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ره گذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
5
نکته بسیار پر معنی را نمایندگان بیان فرموده اند "وزیر در کنار ما تا باتفاق اقتصاد را سامان دهیم " .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
1
12
چرا در دولت قبل نسبت به موسسات غیر مجاز که قارچ گونه رشد کردند معترض نبودید ودر این دولت می خواهید وزیر را استیضاح کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
مردم امیدوارند
نظرات بینندگان