arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

یک پاسگاه مرزی عربستان به کنترل ارتش یمن در آمد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش و کمیته های مردمی یمن، روز یکشنبه یک پاسگاه مرزی عربستان در جنوب این کشور را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به ادامه حملات هوایی جنگنده های عربستان و متحدانش به مناطق مختلف یمن، پاسگاه مرزی «الحاجر» در استان ظهران واقع در جنوب عربستان را به کنترل خود در آوردند و ساختمان کنترل و نظارت و نیز دو خودرو متعلق به نظامیان عربستان را منهدم کردند.

در همین حال نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، طی عملیاتی ویژه در منطقه «الخوبه» در استان جیزان عربستان، 8 خودروی نظامی نیروهای سعودی را منهدم کردند که در پی آن شماری از سربازان داخل آن نیز کشته شدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های عربستان روز یکشنبه نیز منازل شهروندان یمنی در منطقه «بنی صیاح» در استان صعده را با موشک بمباران کردند.

ارتش عربستان از ابتدای تجاوز نظامی به یمن منازل مسکونی مردم را در استان های مختلف این کشور هدف قرار داده و شمار زیادی از کودکان و زنان بی دفاع یمن را به شهادت رسانده است.

حملات هوایی ارتش سعودی در روزهای اخیر در یمن به شدت افزایش یافته و این در حالی است که عربستان در هفته های گذشته کمک های تسلیحاتی و مالی فراوانی برای تروریست های القاعده در استان حضرموت ارسال کرد.

عربستان سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند تا مانع قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین کرده اند، شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان