arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

نرخ ارزانترين و گرانترين آپارتمان‌ها در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اوضاع بازار مسکن آرام است. اين را از بررسي فايل‌هاي فروش مي‌توان فهميد. اگر چند فايلي بيش از نرخ ميانگين منطقه براي فروش گذاشته شده به همان تعداد و کمي بيشتر فايل‌هايي مي‌توان پيدا کرد که قيمت پيشنهادي آنها کمتر از نرخ ميانگين منطقه است.

هرچند بيشتر آپارتمان‌هاي ارزان‌قيمت آپارتمان‌هايي با سن بالاي 10 سال هستند و نوسازها در ليست گران‌قيمت‌ها. اما فايل‌هاي گران‌قيمت هم به طور ميانگين متري 200 تا 300 هزار تومان بيشتر از نرخ منطقه هستند و کمتر فايلي است که نرخ پيشنهادي‌اش تفاوت چشمگيري با نرخ منطقه داشته باشد.

اما دربرخي از محله‌هاي غرب تهران مانند اشرفي اصفهاني و پونک بيش از ساير مناطق مي‌توان آپارتمان‌هايي پيدا کرد که حتي تا متري2 ميليون تومان از نرخ ميانگين منطقه گران‌تر هستند. به طور مثال آپارتماني نوساز ،86 متر مربعي، متري 6 ميليون و 500 هزار تومان براي فروش گذاشته شده است؛ در حالي که ميانگين نرخ اين منطقه 4ميليون و 600 هزار تومان است.

يکي از مشاوران املاک منطقه پونک مي‌گويد: برخي از محله‌هاي اين منطقه به دليل ساخت آپارتمان‌هاي ويژه، استفاده از مصالح مرغوب و يک دست بودن محله از لحاظ نما و نوع ساکنان محله بيش از ساير محله‌ها قيمت‌گذاري مي‌شوند و خريداران بيشتري هم نسبت به ساير محله‌هاي اين منطقه دارد؛ اما درمحدوده اشرفي اصفهاني مي‌توان آپارتمان‌هايي با قدمت 10 سال پيدا کرد که قيمت هر متر مربع آن 3 ميليون و 700 هزار تومان باشد.

نرخ ارزانترين و گرانترين آپارتمان‌ها در تهران

منبع : دنياي اقتصاد
نظرات بینندگان