arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

درآمد داعش از جرايم سازمان‌يافته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک گزارش پارلمان عراق نشان مي‌دهد گروه تکفيري صهيونيستي داعش پيش از تصرف استان نينوا مشغول ارتکاب جرايم سازمان‌يافته در اين استان با درآمدي بالغ بر ۱۱ ميليون دلار در ماه بود.

بر اساس اين گزارش که هنوز انتشار عمومي نيافته است، داعش «سامانه مشخصي براي جمع‌آوري پول» داشت و «نرخ‌هاي مشخصي» بر گروه‌هاي مختلف اعمال مي‌کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، مقامات استان نينوا مي‌گويند داعش ابتدا پنج ميليون دلار در ماه از طريق جرايم سازمان‌يافته کسب مي‌کرد اما اندکي پيش از تصرف موصل اين ميزان به دو برابر افزايش يافت. بر اساس اين گزارش، يکي از راه‌هاي کسب درآمد داعش از طريق اعمال ماليات بر محصولات نفتي بود که از يک پالايشگاه بزرگ در استان صلاح‌الدين منتقل مي‌شد. داعش از اين طريق يک ميليون دلار در ماه درآمد داشت.

داعش همچنين بر سيمان و نيز حقوق پيمانکاران شهرداري موصل ماليات مي‌بست که حدود ۶۲ هزار دلار در ماه براي اين گروه تروريستي درآمدزايي داشت. همچنين هزاران پزشک در اين استان ماهانه ۳۰۰ دلار به داعش مي‌دادند. ۱۴۰۰ مالک ژنراتور نيز ماهانه ۲۰۰ دلار به داعش پرداخت مي‌کردند. بنا بر اين گزارش، حتي سبزي‌فروش‌ها به داعش ماليات مي‌دادند.
نظرات بینندگان