arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

کمالوندي: آژانس به حفظ اطلاعات محرمانه توافق با ايران پايبند بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوي سازمان انرژي اتمي مطالب منتشره در برخي رسانه‌ها مبني بر دسترسي به اطلاعات مربوط به توافق ايران و آژانس را گمانه‌زني دانست و گفت: آژانس تاکنون به تعهداتش براي حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه پايبند بوده است.

بهروز کمالوندي معاون امور بين‌الملل، حقوقي و مجلس و سخنگوي سازمان انرژي اتمي در گفت‌وگو با خبرگزاري صدا و سيما، مطالب منتشره در برخي رسانه‌هاي خارجي مبني بر دسترسي به اطلاعات مربوط به توافق ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را گمانه‌زني دانست.

کمالوندي گفت: آژانس تاکنون به تعهداتش در خصوص حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه با کشورمان پايبند مانده و اقدامي که حاکي از نقض اين تعهدات باشد صورت نگرفته است.

وي تأکيد کرد: در برنامه همکاري ايران و آژانس براي حل و فصل موضوعات گذشته، ملاحظات کشورمان مدنظر قرار گرفته است و اين برنامه به ‌خوبي پيش مي‌رود.

کمالوندي گفت: به همين منظور در چارچوب اقدامات اوليه، اطلاعات مرتبط با سؤالات مدنظر آژانس را تا پيش از موعد مقرر، يعني 15 اوت ارائه کرديم که آژانس نيز با صدور بيانيه‌اي آن را اعلام کرد.

آسوشيتدپرس روز گذشته با انتشار گزارشي با ادعاي دستيابي به سند محرمانه همکاري ايران و آژانس اعلام کرد: بر اساس اين توافق به ايران اجازه داده شده است که از کارشناسان خود براي بازرسي از مرکز پارچين استفاده کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان