arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

وزیر کشور: تقویت حضور ایران در منطقه‌ به معنای دخالت در امور دیگران نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: تقویت حضور منطقه‌ای ایران به معنای دخالت و لشکرکشی به امور دیگران نیست.

" عبدالرضا رحمانی فضلی" در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار، مسئولین ومدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی در منطقه پرتنش و تحول خاورمیانه به عنوان یک پدیده ظاهر شده است و با حضور در این منطقه توانسته با اراده و همت ملت اسلامی، هدایت های مقام معظم رهبری و انسجام در حاکمیت مردم خود را به دنیا اثبات کند به طوری که دشمنان خارجی قبول کرده اند که هیچ تحولی در منطقه بدون ایران اسلامی حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون شرایطی که در آن قرار گرفته ایم بسیار حساس است به طوری که تحولات زیادی در سطح منطقه و بین المللی در حال رخ دادن است.

وزیر کشور اظهار کرد: تحولات و تغییراتی که در دهه های اخیر اتفاق افتاده است مربوط به فروپاشی شوروی، شکل‌گیری نظامات و بلوکات جدید است البته ما تجربه به هم ریختگی را در دو مقطع جنگ جهانی اول و دوم و فروپاشی عثمانی نیز داشته ایم.

وی ادامه داد: در آن زمان تحولات بسیار سریع رخ داد ولی در نهایت استقلال به سرعت در کشور حاصل شد در حالی که این تحولات و تغییرات سال هاست هم چنان ادامه دارد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: کشور هایی که بتوانند در عرصه تحولات جای پای خوبی ایجاد کنند یقینا می توانند بعد از تغییرات به ثبات دراز مدت در تحولات بین المللی دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر می توان گفت ایران اسلامی وارد مقطع جدیدی شده است و تحولات موجود در این مقطع بسیار مهم است اهمیت این موضوع در این است که توانستیم ارتباطات بین الملی را در سطح منطقه برقرار کنیم و با لغو تحریم ها به حقوق و خواسته هایمان دست یابیم.

وزیر کشور اظهار کرد: ناگفته نماند در میز مذاکرات هسته ای از برخی مواضع و اقدامات بر اساس سیاست های کلی عقب نشینی کرده ایم و دلیل این عمل مان این بوده که به اهداف بلندی دست یابیم.

وی اضافه کرد: اما از حق انرژی هسته ای با تمام توان و کوشش دفاع کردیم چراکه انرژی هسته ای در توسعه و پیشرفت، حق کشور ایران است و در این زمینه همواره پافشاری می کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اساس توجه به قدرت ایران روی میز مذاکره مبتنی بر چند اصل بوده است، گفت: اولین مولفه این امر قدرت ملی است چراکه بدون اقتدار ملی و امنیت واقعی در کشور نمی توان ادعای مقابله کرد و در کنار آن حقوقمان را احقاق کنیم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به عنوان دومین مولفه که مقام معظم رهبری هر بار تاکید اساسی بر آن داشتند را باید با ایمان قلبی و عزمی راسخ محقق کنیم.

وی اضافه کرد: بی شک مردم این کشور محور اصلی و اساسی اقتصاد مقاومتی است و بدون مشارکت مردم تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نخواهد بود.

وزیر کشور با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه خاورمیانه نقش بسیار تاثیر گذار و سرنوشت سازی دارد، گفت: باید حضور ایران را در منطقه خاورمیانه بیش از این تقویت کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حضور ایران در منطقه خاورمیانه به معنای دخالت و لشکر کشی در امور دیگران نیست بلکه به معنای آموزش دادن وحمایت و پشتیبانی از حقوق مردم در عرصه های بین المللی است به تقویت ارتباطات بین المللی کشور تاکید کرد و گفت: کشوری که منزوی باشد هیچگاه نمی تواند احقاق حق کند از این رو بایستی با تقویت روابط بین المللی بتوانیم از ابزار نفت و تجارت برای کمک به سیاست استفاده کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان