arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۰

سياست يک بام و هوای غرب در قبال ليبي و بحرين؛ باز هم مظلومیت شیعه

با وجود آنکه انقلاب مردم بحرین ، قیامی همسطح قیام مردم لیبی است، اما سیاست یک بام و دو هوای غرب در قبال رویدادهای این کشور، جای تعجب بسیار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود آنکه انقلاب مردم بحرین ، قیامی همسطح قیام مردم لیبی است، اما سیاست یک بام و دو هوای غرب در قبال رویدادهای این کشور، جای تعجب بسیار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ این سیاست زشت غرب که همواره در صدد تضعیف تشیع بوده، جای تعغجب دارد، وگرنه چگونه امکان دارد روزانه صدها تن در خیابان های بحرین، کشته و زخمی شوند و واکنش غرب، گاه سکوت تایید آمیز و گاه حمایت صریح از حاکمان بحرین باشد.

از طرفی، اوباما و سران کشورهای غربی در واکنش به رویدادهای دیگر خاورمیانه، حداقل حالت ممکن به حمایت از مخالفان پرداخته و خواستار حذف خوشنت در مقابله با مخالفان می شوند، اما در مورد بحرین، نه تنها از مخالفان حمایت نمی کنند که آنان را مستوجب تنبیه می دانند.

از سوی دیگر، رسانه هایی چون الجزیره که فریادهای انقلابی اش در ماههای گذشته در مقابل تحولات در تونس، مصر، لیبی، یمن، و .... گوش فلک را کر کرده، به حدی زننده اخبار مربوط به بحرین را سانسور کرده که گویی اتفاقی در این کشور نمی افتد.

این شبکه حتی در حین پخش زنده ی سخنان سید حسن نصرالله، زمانی که او از بحرین گفت، اقدام به قطع سخنان وی کرد تا سیاست یکک بام و دو هوای اعراب و غرب در قبال حوادث منطقه روشن شود.

حتی قرضاوی که همواره از تحولات کشورهای عربی حمایت کرده، درگیری ها در بحرین را "فتنه" خوانده است!

سیاست یک بام و دوهوای غرب در قبال لیبی و بحرین

از سوی دیگر، روزنامه نگار چینی در میزگردی در شبکه تلویزیونی تی وی پنج فرانسه سیاست غرب در قبال لیبی و بحرین را دوگانه توصیف کرد.

وی گفت: کسانی که موافق حمله هستند معتقدند اکنون زمان مداخله در امور لیبی فرا رسیده است برای اینکه مردم این کشور نجات داده شوند اما کسانی که مخالفند می گویند اگر این گونه است چرا در بحرین مداخله نمی کنند که اوضاع آن نیز مشابه لیبی است.

حتی در بحرین به جای ممانعت از کشتار و به راه افتادن حمام خون، برای تقویت قدرت حاکم بر این کشور و ادامه سرکوب قیام این کشور، به منامه نیروی خارجی اعزام می کنند.

به نظر من این تاکتیک بسیار بدی است زیرا در این انقلابهای عربی اگر سیاست ها تا پایان یک بام و دو هوا باشد، عادلانه نخواهد بود.


این روزنامه نگار افزود: واقعیت این است که جنگ لیبی پیامی بسیار منفی برای آینده این منطقه است.

زیرا در این منطقه فقط قذافی نیست که دیکتاتوری می کند بلکه دیکتاتورهای فراوانی در این منطقه هستند. مشکل این است که دیکتاتور باید دیکتاتور خوبی باشد.

از سوی دیگر گزینه دیگری به ذهن دیکتاتورها می رسد. در این باره می توان کره شمالی را مثال زد. چرا کره شمالی به دنبال سلاح اتمی رفت؟ کره شمالی برای دفاع از خود به دنبال سلاح اتمی رفت و شاید روزی برسد که دیکتاتورهای دیگر نیز برای دفاع از خودشان کره شمالی را الگوی خود قرار دهند.

نظرات بینندگان