arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

افزایش فرار نظامیان سعودی از میدان نبرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان نظامیان فراری از میدان نبرد را به محاکمه در دادگاه های نظامی تهدید کرد.

به گزارش پایگاه الحدث نیوز، وزارت گارد ملی عربستان با صدور بخشنامه ای نظامیان مرزبانی این کشور را از فرار از محل خدمت خود در مرزهای جنوبی بر حذر داشت.

در این بخشنامه آمده است: پدیده غیبت و فرار دسته جمعی از محافظت از مرزهای جنوبی و فرار از این فریضه مقدس بسیار مشاهده می شود و این کار تفاوتی با فرار در زمان جنگ ندارد.

با توجه به تأثیر منفی این اقدام بر آمادگی یگان ها برای انجام مأموریت های محوله، و با توجه به اینکه فرماندهی فرصت و زمان مناسبی را برای استراحت در اختیار نیروها قرار می دهد، دلیلی برای بهانه تراشی به منظور غیبت و فرار از انجام مأموریت وجود ندارد اما تمام تلاش ها برای پایان دادن به این پدیده زشت بی نتیجه مانده است.

در ادامه این بخشنامه چنین تأکید شده است: به نیروهای خود در صبحگاه ابلاغ کنید که هر شخصی که هفت روز پیوسته و یا 30 روز غیر متوالی و بدون عذر موجه در محل مأموریت خود حاضر نشود به دادگاه نظامی معرفی و از تمام امتیازات مالی و درجات نظامی محروم و بر اساس قوانین نظامی مجازات می شود.

بسیاری از نظامیان سعودی از ابتدای تجاوز این کشور به خاک یمن در برابر حمله های ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن به پایگاه های آنها پا به فرار گذاشته اند.

جنگنده های عربستان بیش از پنج ماه است که با کمک متحدان خود، مناطق مختلف یمن را بمباران کرده که بر اثر این بمباران ها بیش از چهار هزار و 600 نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
شرم و حیا چیز خوبی است که متاسفانه حاکمان عربستان از ان بی بهره اند خجالت نمی کشند مردم مسلمان یمن را برای شادی دشمنان اسلام به خاک و خون می کشند
نظرات بینندگان