arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۰
منابع امنیتی انگلیس مدعی شدند ؛

طرفداران قذافی در انگلیس ، قصد عملیات تلافی جویانه دارند

سرویس های امنیتی بریتانیا به وزرای دولت گفته اند، مکالمات لیبیایی های ساکن انگلیس که اخیرا رهگیری شده، حاکی از حمایت انها از یک حمله تلافی جویانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ایندی پندنت خبر داده است که منابع امنیتی انگلیس درباره احتمال اقدامات تلافی جویانه طرفداران معمر قذافی، رهبر لیبی، در انگلیس هشدار داده اند.
 
 این روزنامه در شماره امروز خود  نوشت: منابع عالی رتبه دولتی هشدار داده اند، طرفداران قذافی ممکن است در تلافی اقدام نظامی در لیبی به حمله تروریستی به خاک انگلیس مبادرت ورزند. سرویس های امنیتی به وزرای دولت گفته اند، مکالمات لیبیایی های ساکن انگلیس که اخیرا رهگیری شده، حاکی از حمایت انها از یک حمله تلافی جویانه است.
 
این اطلاعات که به متحدان ناتو منتقل شده است اندکی قبل از آغاز عملیات اجرای منطقه پرواز ممنوع ضبط شد.
 
 روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گزارش داد، لیبیایی های خارج نشین که ارتباط نزدیکی با کشورشان دارند، از جمله مردی که تحت نظر سرویس امینیی MI5 انگلیس قرار داشت ، مباحثاتی درباره نحوه حمایت از سرهنگ قذافی داشتند و MI5 اطلاعاتی را که در هشدار به متحدان ناتو ذکر شده بود، معتبر می دانست.
 
 بعلاوه یکی از وزرای عالی رتبه دولت انگلیس به ایندی پندنت گفت که به آنها درباره تهدید تروریستی فزاینده در دراز مدت از سوی طرفداران قذافی در انگلیس هشدار داده شده است.

اما سرویس های امنیتی هیچ اقدامی را قریب الوقوع نمی دانند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس از اظهار نظر درباره این گزارش ها خودداری کرد.

نظرات بینندگان