arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۰

وقوع زمین لرزه در مغان

اين زمين لرزه كه در مناطقي از شمال استان اردبيل احساس شد سبب وحشت مردم در منطقه اصلاندوز و روستاهاي همجوار شد و اهالي به سرعت منازل خود را ترك كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: شب گذشته زلزله‌ 4.3 ريشتري بخش اصلاندوز و روستاهاي همجوار آن را لرزاند.

اين زمين لرزه كه در مناطقي از شمال استان اردبيل احساس شد سبب وحشت مردم در منطقه اصلاندوز و روستاهاي همجوار شد و اهالي به سرعت منازل خود را ترك كردند.

بر اساس اعلام شبكه لرزه‌نگاري تبريز مركز اين زمين لرزه حوالي شهر اصلاندوز از توابع شهرستان پارس‌آباد بود و در مرز استان اردبيل و آذربايجان شرقي به ثبت رسيده است.

بخشدار اصلاندور اظهار داشت: اين زمين لرزه كه در ساعت 21.17 دقيقه جمعه شب به وقوع پيوست هيچ خسارتي در بر نداشت و تنها در تعدادي از روستاهاي همجوار خانه‌هاي كاهگلي و كم‌دوام تخريب شده است.

محمد ملكيان افزود: پس‌لرزه‌هاي اين زمين لرزه در دو نوبت در منطقه احساس شده و در اكثر شهرها و روستاهاي همجوار ملموس بود.

وي گفت: همزمان با اين حادثه ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان پارس‌آباد نيز در اين منطقه حاضر شدند تا به حادثه‌ديدگان احتمالي امدادرساني كنند.

همچنين كارشناس مركز لرزه‌نگاري استان اردبيل و عضو هيئت علمي دانشگاه بيله‌سوار اظهار داشت: موقعيت استان اردبيل نشان مي‌دهد كه اين استان در گسل زلزله قرار دارد و سالانه رخداد ده‌ها زلزله در اين منطقه نشانگر اين موقعيت خاص جغرافيايي است.

علي نوروزي خاطرنشان كرد: 15 درصد زمين‌لرزه‌هاي مخرب در كمربند لرزه‌خيز آلپ و هيماليا كه در تقارن با منطقه غرب كشور ماست رخ مي‌دهد كه استان اردبيل نيز به تبع از اين زمين‌لرزه‌ها تاثير مي‌گيرد.

وي گفت: اين گسل‌ها از شمالغرب وارد كشور مي‌شود كه بخش عظيمي از استان اردبيل نيز در اين ناحيه قرار دارد.

اين كارشناس لرزه‌نگاري افزود: زمين‌لرزه‌اي كه اخيرا در حوالي اصلاندوز و خلخال رخ داد پيامد چنين جرياني بوده كه حتي تا منطقه قفقاز نيز تاثيرات آن را شاهد بوديم.
نظرات بینندگان