arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۰

انگلیس: تا حذف حملات قذافی وحشی به مردم، در لیبی می مانیم!

وزیر دفاع انگلیس به شدت از رهبر لیبی انتقاد کرد و گفت اقدام نظامی مادامی که حملات نیروهای طرفدار معمر قذافی ادامه دارد، متوقف نخواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دفاع انگلیس به شدت از رهبر لیبی انتقاد کرد و گفت اقدام نظامی مادامی که حملات نیروهای طرفدار معمر قذافی ادامه دارد، متوقف نخواهد شد.

به گزارش انتخاب؛ لیام فاکس وزیر دفاع انگلیس شخصا از معمر قذافی حاکم لیبی انتقاد کرد و او را دیکتاتوری سنگدل خواند که مدت هاست کنترل خود را از دست داده است.

فاکس در اولین مصاحبه مطبوعاتی خود از زمان اغاز بحران لیبی گفت عملیات بمباران فقط زمانی متوقف می شود که مردم بتوانند با خیال اسوده در خانه های خود بخوابند و بدانند که دیگر هدف حمله یک رژیم وحشی قرار نمی گیرند.

فاکس در حالی این سخنان را مطرح می کرد که عملیات نظامی بین المللی علیه لیبی با بیش از سیصد سورتی پرواز نیروهای چند ملیتی و متجاوز از صد و هفتاد حمله موشکی کروز، وارد دومین هفته خود شده است. قذافی دیروز یکی از بدترین شکست ها را متحمل شد و انقلابیون لیبی کنترل شهر اجدابیا را که از نظر راهبردی اهمیت دارد، به دست اورند.

این موفقیت اولین نشانه عینی از تاثیر قطعی حملات هوایی علیه نیروهای طرفدار لیبی است.

مسیر اب از اجدابیا مستقیما به بنغازی جریان می یابد که مقر اصلی انقلابیون لیبی است.

پیش بینی می شود با توجه به اظهارات وزیر دفاع انگلیس، بمباران لیبی همچنان ادامه داشته باشد زیرا قذافی به گلوله باران غیرنظامیان در مدارس، خانه ها و مساجد ادامه می دهد. فاکس گفت یک راه ساده برای برون رفت از این مناقشه وجود دارد.

وی گفت: پایان برای ما زمانی است که قطعنامه سازمان ملل را کاملا اجرا کرده باشیم.

این قطعنامه به این سوال پاسخ می دهد که ایا مردم لیبی در امان هستند؟ اگر رژیم به هدف قرار دادن غیرنظامیان پایان دهد...انگاه عملیات نظامی سریعا خاتمه می یابد.

فاکس همچنین گفت نشانه های فزاینده ای از طغیان در درون نیروهای مسلح لیبی وجود دارد و اطلاعات نشان می دهد که برخی از فرماندهان ارشد قذافی ممکن است علیه او موضع بگیرند.

وی افزود: ما امیدواریم تلفیق درک انها از اینکه چه چیزی منطقی است و تهدید دادگاه کیفری بین المللی، تغییری را که ما به دنبال ان هستیم، ایجاد کند.

فاکس تصریح کرد انگلیس نیروی زمینی به لیبی اعزام نمی کند و تاکید کرد قطعنامه سازمان ملل مشخصا استفاده از نیروی اشغالگر را نفی می کند. وزیر دفاع انگلیس درباره مدت ادامه عملیات ادیسه توضیحی نداد اما برخی فرماندهان ارشد امریکایی مدت سه ماه را برای ان پیش بینی کرده اند و فرانسه نیز اعلام کرده است که این عملیات به زودی پایان نمی یابد.
نظرات بینندگان