arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

ایران تهدید شماره یک اسرائیل است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو مقام رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ایران در مقایسه با دیگر دشمنان این رژیم مهمترین تهدید برای آنها به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم، دو دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی در دیدار با تعدادی از خبرنگاران ترکیه‌ای در قدس اشغالی اعلام کردند که در اسرائیل این اتفاق نظر وجود دارد که ایران و حزب‌الله مهمترین تهدیدات رژیم صهیونیستی هستند که حماس و داعش در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گفته این دیپلمات‌ها گروه داعش در مرزهای اسرائیل، سینا و بلندی‌های جولان حاضر هستند و طی یکسال ازبین نخواهند رفت که علت آن ریشه‌های سیاسی و فقدان راهبرد ائتلاف ضد داعش در برابر گروه‌های جهادی است.

این مقامات با اشاره به عدم تمایل اسرائیل در ایجاد جبهه‌ای جدید علیه داعش گفتند: اسرائیل به دنبال شکل‌دهی به خاورمیانه نیست. اولویتهای کشورهای حوزه خلیج فارس همواره در حال تغییر است.

به گفته یکی از این دیپلمات‌ها هرچند داعش از نظر نظامی قدرتمندتر اس طالبان است اما ایران با داشتن ۳ لایه مشکل بزرگتری است: پروژه هسته‌ای نظامی، حمایت از تروریسم و تاثیر آن بر ثبات منطقه‌ای.

دیپلمات دیگر با اشاره به تلاش ایران برای افزایش نفوذ در منطقه خاورمیانه گفت: در آن شرایط تهدیدات ناشی از سازمانهای تروریستی مانند داعش و کشور بزرگی مانند ایران قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. ایران تهدید بزرگتری نسبت به داعش است.

این مقامات صهیونیستی در پایان مدعی شدند که راهبرد منطقه‌ای ایران عامل مهم دیگری است که باید به تقویت و تسهیل عادی سازی روابط میان اسرائیل و ترکیه منجر شود.
نظرات بینندگان