arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

تجاوز دیپلمات سعودی به دو زن در هند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام‌های ارشد پلیس هند می‌گویند در حال بررسی ادعاهای مربوط به تجاوز مکرر یک دیپلمات سعودی به دو مستخدم نپالی در هند هستند.

به گزارش پرس تی وی، راجش کومار، دستیار کمیسر شهر گورگان روز چهارشنبه گفت این دو زن 30 و 50 ساله شکایت خود را به پلیس ارائه داده و مدعی شدند دیپلمات مزبور آنها را در خانه‌اش محبوس و از آنها سوء استفاده کرده است.

به گفته کومار، در پی اطلاع رسانی مستخدم دیگری که اخیرا در این خانه مشغول به کار شده است، نیروهای پلیس این دو زن را اواخر روز دوشنبه از این خانه در شهر گورگان، واقع در جنوب شرق دهلی نو نجات دادند.

این مقام پلیس هند گفت: «بر اساس شکایت آنها، یک فقره تجاوز... و حبس غیرقانونی ثبت شده است.»

وی ادامه داد: «این دو زن می‌گویند حتی مهمان‌های این خانه نیز به آنها تجاوز کرده‌اند و به همین دلیل تجاوز گروهی نیز به فهرست جرائم اضافه شده است.

یکی از این دو زن با بیان اینکه چهار ماه در این خانه محبوس بوده است افزود: «به ما تجاوز کردند، ما را (در خانه) حبس کردند و به ما غذا ندادند...هنگامی که برای فرار کردن تلاش کردیم ما را به باد کتک گرفتند.»
به گفته یکی از این دو قربانی، ساکنان این خانه آنها را با «چاقو تهدید به مرگ کرده بودند.»

این در حالی است که سفارت عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای  این اتهامات را تکذیب کرده است.

کمیسر پلیس گورگان گفت به رغم مصونیت دیپلماتیک این تبعه سعودی، پلیس به تحقیقات خود ادامه می‌دهد.

ناودیک سینک ویرک افزود: «هویت فرد (متهم) را شناسایی کرده و همچنین متوجه شدیم که ساکنان خانه‌ای دارای مصونیت دیپلماتیک هستند. با در نظر گرفتن کنوانسیون وین به تحقیقات ادامه خواهیم داد تا این جرم را ثابت کنیم.»

بنا بر کنوانسیون وین، دیپلمات‌ها و اعضای خانواده‌شان در کشور محل خدمت از مصونیت قضایی برخوردار بوده و امکان بازداشت آنها به دلیل ارتکاب هر گونه جرمی میسر نیست.
نظرات بینندگان