arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

سنا امروز در خصوص برجام رأی‌گیری می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان جمهوری‌خواه پس از مواجهه با رسیدن تعداد موافقان برجام به عدد ۴۲ و محتمل شدن اطاله بررسی، طرح «کفایت مذاکرات و رأی‌گیری» در خصوص برجام را به صحن ارائه دادند.

به گزارش فارس، جمهوری‌خواهان که نقشه‌های خود برای رد برجام را در خطر و امکان اطاله بررسی و تصویب توافق هسته‌ای را محتمل می‌بینند، طرح اعلام کفایت مذاکرات را ساعت ۱۲:۱۵ بامداد به رأی می‌گذارند.

نش میان اعضای حزب جمهوری‌خواه، روز سه‌شنبه و پس از آن آغاز شد که تعداد سناتورهای حامی توافق هسته‌ای از مرز ۴۱ نفر، که برای جلوگیری از رأی‌گیری در مورد طرح کافی است، عبور کرد. در نتیجه گروهی از جمهوری‌خواهان که اطمینان یافتند نبرد در کنگره را به حامیان توافق باخته‌اند، به دنبال راهبرد تازه‌ای برای جلوگیری از اجرای توافق هستند.

این گروه از جمهوری‌خواهان می‌گویند توافق ایران و آژانس بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک است و با استناد به بندی از قانون نظارت بر توافق هسته‌ای، که دولت آمریکا را ملزم به ارائه متن و «توافقات جانبی» آن می‌کند، می‌گویند با توجه به اینکه متن سند محرمانه ایران و آژانس را ندارند،‌ عملا دوره ۶۰ روزه بررسی توافق هنوز آغاز نشده و نمی‌توان آن را به رأی گذاشت.
نظرات بینندگان