arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

ایران دارای منظم‌ترین شبکه پزشکی حج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون رئیس و مدیر درمان بیمارستان النور مکه با اشاره به اینکه بیمارستان‌های سعودی بازوان توانمند در خدمت به ضیوف الرحمن هستند، گفت: ایران منظم‌ترین شبکه پزشکی حج در بین کشورهای اسلامی جهان را دارد.

به گزارش تسنیم، سالم جعفر باجعیفر مدیر درمان بیمارستان النور مکه در دیدار با پیرحسین کولیوند رییس بیمارستان هلال احمر در مکه اظهار کرد: ما مفتخریم که به زائرین ایرانی ارائه خدمت می‌کنیم.

باجعیفر پزشکی حج هلال احمر ایران را جزو بهترین‌ها در حج دانست و گفت: به جرعت می‌توانم بگویم، تنها پزشکانی که مرتب به زائران کشورشان سرکشی می‌کنند و در تمامی مراحل بستری، مداوا و ترخیص در کنار زائر خود هستند پزشکان ایرانی هستند.

معاون رئیس و مدیر درمان بیمارستان النور مکه بار دیگر تاکید کرد، ایران منظم ترین شبکه پزشکی حج را در بین کشورهای اسلامی داراست.

باجعیفر در بخشی از سخنان خود گفت: ما خاطرات خیلی خوبی از دوستان ایرانی خود داریم و من با گذشت سالها هنوز با تعدادی از همکاران شما در ایران ارتباط داشته و دوست هستم.

معاون رئیس و مدیر درمان بیمارستان النور مکه همچنین گفت: حدود بیست و پنج سال پیش نخستین جراحی قلب باز این بیمارستان را یک پزشک ایرانی انجام داده است.

پیر حسین کولیوند نیز ضمن تشکر از ابراز لطف و زحماتی که مدیریت و کادر درمانی این بیمارستان بابت زائرین ایرانی می کشند خاطر نشان کرد : شبکه درمان سعودی و به ویژه بیمارستانی این کشور در موسم حج بازوان توانمند ما برای یاری رساندن به ضیوف الرحمن هستند.وی همچنین از دکتر سالم جعفر خواست مدارک پزشکی بیماران بستری در این بیمارستان را جهت بایگانی و گاها ادامه درمان در ایران تحویل نماینده هلال احمر ایران دهند که ایشان پذیرفته و قول دادند ظرف سه روز تمام مدارک را تحویل دهند.

از دیگر مواردی که در این دیدار توافق گردید ، تخصیص اتاقی به پزشکان رابط بیمارستان هلال احمر ایران به منظور تسهیل خدمت به زائر و نیز در دسترس بودن و کاهش ترددهای خیابانی در موسم حج بود.

کولیوند رییس بیمارستان هلال احمر در مکه نیز در این دیدار از دکتر سالم جعفر باجعیفر و سایر مدیران این بیمارستان دعوت کرد تا از نزدیک شاهد امکانات و خدمات بیمارستان هلال احمر ایران باشند که این دعوت با استقبال گرم این مسئول سعودی قرار گرفت و مقرر شد به زودی این بازدید صورت پذیرد. لازم به ذکر است بیمارستان النور مکه مکرمه در اعتبارسنجی بین المللی دارای رتبه طلایی JCI از آمریکا است.

همچنین سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به همراه رییس بیمارستان مدینه، مدیر درمان بیمارستان مدینه و مسئول پزشکان رابط بیمارستان مدینه با حضور در دفاتر تعدادی از مراجع عظام، با آنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارها رییس مرکز پزشکی حج و زیات جمعیت هلال احمر، گزارشی از آخرین وضعیت ارائه خدمات به زائرین حج تمتع را ارائه و به سوال‌های آنان پاسخ گفتند.
این دیدارها در دفاتر مراجع عظام آیت اله مکارم شیرازی، آیت اله نوری همدانی، آیت اله صافی گلپایگانی، آیت اله موسوی اردبیلی، سبحانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی و وحیدی خراسانی برگزار شد.
نظرات بینندگان