arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰

محمد صالح اعلا: تلویزیون بر خلاف رادیو خودخواه هست

محمد صالح اعلا گفت وگویی با هفته نامه سروش کرده در آن از یکی از برنامه های شبکه های ماهواره ای انتقاد کرده است .او همچنین به تفاوتهای رسانه های تلویزیون ورادیو واینترنت پرداخته است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد صالح اعلا  گفت وگویی با هفته نامه سروش کرده در آن از یکی از برنامه های  شبکه های ماهواره ای انتقاد کرده است .او همچنین به تفاوتهای رسانه های تلویزیون ورادیو واینترنت پرداخته است .

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از پارس توریسم ،صالح اعلائ گفته :شنیده ام که در تلویزیون فارسی زبان یک برنامه پخش می کنند که چهار نفر دور هم جمع می شوند وقورمه سبزی درست می کنند و  به هم رای می دهند .یعنی ما ایرانیها اینقدر غیر خلاق و دور از ایده های نو هستیم ؟من بسیار درباره تمدن قورمه سبزی و امپراطوری آش رشت صحبت کرده ام .کتاب آشپزی مستطاب نجف دنیا بندری اصلا دنیایی و سیع از فرهنگ وتمدن ایرانی است دراین برنامه فرهنگ و تمدن ایرانی زیر سوال می رود چهارنفر به نوبت مهمان یکدیگر می شوند اما به محض اینکه از خانه بیرون می آیند سوار یک ماشین می شوند و به  خاطر پول شروع به غیبت و بد گویی از همدیگر می کنند. این ماشین باید به جهنم برود.

صالح اعلا درباره تفاوتهای تلویزیو ورادیو گفته :رادیو رسانه شریفی است رادیو یک رسانه فرهنگی است منتهی یک اشکال بزرگ دارد که فقط حرف می زند و گوش شنوا ندارد . رادیو برخلاف تلویزیون واینترنت مخاطب خودرا غارت نمی کند . تلویزیون دیکتاتور است و مخاطب را غبضه می کند و می گوید فقط باید به من نگاه کنی گوش کنی  فکر کنی ودر کل معشوق رندی است .رادیو می گوید مادر جان قهوه ات را بخور کتابت را بخوان بچه ات راناز کن و اگر حرف مهمی می زنم به من هم گوش کن .تلویزیون واینترنت بر خلاف رادیو خودخواه هستند . مخاطبان رادیو زبان رادیو را می فهمند و افرادی فرهنگی هستند .
نظرات بینندگان