arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۰۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰
وزیر کشور بحرین باز هم علیه ایران سخن گفت؛

بار اول نیست که ایران در کشور ما دخالت می کند، 30 سال پیش هم قصد کودتا داشتند!

پس از اظهارات شدیداللحن وزیر خارجه کشور کوچک بحرین علیه جمهوری اسلامی ایران، وزیر کشور بحرین باز هم ایران را متهم به دخالت در این کشور کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از اظهارات شدیداللحن وزیر خارجه کشور کوچک بحرین علیه جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر راشد عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین اعلام کرد، اعتراضات مدنی مخالفان از حالت مسالمت آمیز به خشونت ، خرابکاری و ترور تبدیل شد و هنگامیکه از توطئه عوامل خارجی آگاه شدیم به موقع وارد عمل شدیم."

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از العربیه؛ او افزود " مخالفان بیمارستان سلمانیه را به مدت یک ماه به اشغال خود درآوردند."

او در حالی که اشاره ای به کشتار صدها تن از مردم کشورش نمی کرد، ادعا کرد : همانگونه که در تلویزیون مشاهده کردیم ، بیمارستان که برای معالجه مردم مورد استفاده قرارمی گرفت به مقرآدم ربائی ، گروگانگیری وشکنجه گاه تبدیل شده بود!

وزیر کشور بحرین ایران را به دخالت در امور داخلی بحرین متهم کرد و گفت : " این اولین بار نیست که ایران در امور داخلی ما دخالت می کند. ایران در سال 1981 با همکاری گروهی خرابکار برای انجام کودتا علیه دولت بحرین به هدف سرنگونی نظام سیاسی اقدام کرد اما این عملیات ناکام شد."

وی افزود : "پس از آن در دهه 90 میلادی طرح تاسیس حزب الله بحرین توسط ایران ریخته شد و به دنبال آن اقدام به آموزش نظامی افراد در منطقه الحجیره در سوریه کرد که این توطئه در سال 2008 کشف شد."

راشد آل خلیفه مدعی شد :" متاسفانه همه این تلاش ها و دخالت های ایران به هدف از بین بردن امنیت وثبات سیاسی در بحرین انجام می شود."
برچسب ها: بحرین ، ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
2
1
آقای بحرین کوچولو تا همین چهل و اندی سال پیش قسمتی از خاک ایران بودی که با شورش و البته دستور آمریکا و اطاعت محض شاه خائن واسه خودت شیخ نشین شدی حالا که مردمت روزگار اصل خویش را جویا شدن ما شدیم توطئه گر اگه نافت به آمریکا و آل سعود وصل نبود بازم خودتو در قد و قواره این گنده گوییها میدیدی؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
0
این کودتای کذائی که می فرمائیدسال دوم جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران وزمانی بوده که حضرات نیابتا نفت می فروختندتاچرخهای ماشین جنگی عراق ازحرکت نیفته نه؟اون موقع که ایران سرش جای دیگه ای مشغول بودژنرال شمادیگه چرا؟
محمد
|
Germany
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
3
این مشکل جهان سومی است که هر مشکل واعتراض را به بیگانه نسبت دهیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
0
بحرین از دوره قاجاریه که لنگه همین جیب بری اسلامی بودند از ایران عملا جدا شد و فقط تا سال 1349 ایران ادعای حاکمیت بر بحرین داشت
علي تبريزي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
0
افسوس از فروردين 1349 كه اين تكه از كشور ايران جدا شد. و هم ميهنان شيعه و فارسي زبان ما انجا چنين اسير و اينك اين گونه مورد كشتار از سوي عربستان واقع شده اند. تازه حاكمان خاين ايران را بد هم مي گويند. عجبا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
آخه نیست که وضع مردم خودمون خیلی خوبه. شما نمی خواهد دل برای بحرین بسوزانی
نظرات بینندگان