arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۶۳۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰
روابط ایران - کویت، رو به وخامت می رود؟

احضار سفیر کویت از ایران و اخراج 3 دیپلمات ایرانی

کویت سفیر خود در تهران را یک روز پس از محکوم شدن سه نفر به اعدام در دادگاهی به جرم جاسوسی برای ایران فراخوانده است. کاردار ایران احضار شده و به او اطلاع داده شده است که باید سه دیپلمات مرتبط با این شبکه جاسوسی اخراج شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود تکذیب ادعای کویت توسط وزارت خارجه ایران، بار دیگر وزیر خارجه کویت ضمن تکرار ادعاهایش گفت که این کشور سفیر خود در تهران را یک روز پس از محکوم شدن سه نفر به اعدام در دادگاهی به جرم جاسوسی برای ایران فراخوانده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛  وی از اخراج سه دیپلمات ایرانی از کشورش خبر داده است.

شیخ محمد الصباح وزیر خارجه کویت گفت که کشورش هر دیپلمات ایرانی را که معلوم شود با این حلقه جاسوسی ارتباط داشته است اخراج خواهد کرد.

شیخ محمد السالم الصباح ضمن انتقاد از ایران می گوید: کویت در برابر همسایه‌اش ایران فقط ابراز حسن نیت می‌کند، اما در مقابل می‌بینیم که ایران، این هسته های جاسوسی را برای هدف گرفتن امنیت کویت ایجاد می‌کند.

وزیر خارجه کویت اعلام کرده که دلیل احضار سفیر کشورش ، مشاوره در این مورد بوده است.

وی افزود: کاردار ایران احضار شده و به او اطلاع داده شده است که باید سه دیپلمات مرتبط با این شبکه جاسوسی اخراج شوند.

وزارت خارجه ایران پس از اعلام خبر بازداشت ها، اتهام جاسوسی آنها برای ایران را "بی پایه و اساس" خوانده بود.

در پی ادعای یک مقام قضایی کویت مبنی بر آنچه که به عنوان کشف شبکه جاسوسی ایرانی خوانده شده است، یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان این ادعاها را کذب و بی اساس خواند.
 
مقام آگاه در وزارت خارجه، در این مورد گفته است: این موضوع هیچ گونه ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران و یا اعضای سفارت کشورمان نداشته و انتساب چنین ادعایی به ایران از سوی دستگاه قضایی کویت غیرمسئولانه است.

وی افزود: به هنگام طرح ادعای کشف این شبکه در سال گذشته نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شدیداً اعتراض کرد و متعاقباً مسئولان کویتی، هرگونه ارتباط موضوع را با ایران تکذیب کردند.

بگفته این مقام آگاه، طرح مجدد این موضوع پس از گذشت یک سال، سوال برانگیز بوده و متضمن اهداف خاصی است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
0
4
ول کنید این کشورا رو! عشق است فقط ونزوئلا و جزایر قمر!
علی
|
BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
3
0
آدم واقعا تعجب می کنه از این حمقاء عرب . یکی نیست به حکام احمق این کشور فکستنی بگه آخه مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه . اگه ارباب آمریکایی تان فرموده اند با ما قطع رابطه کنید خوب قطع رابطه کنیدچرا انگ جاسوسی به ما می زنید . ما می خواهیم از چه چیز شما جاسوسی کنیم آقایان احمق؟
ناشناس
|
INDIA
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
2
2
عربها هیچ هم احمق نیستد. حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است. مگه مرض دارند بی جهت روابط خودشان را با همسایه هاشون خراب کنند؟
پاسخ ها
توفیقی
| BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است وحتما روزی بابت این مرضشان ازما عذر خواهی خواهند کرد
و البته ارباب بزرگشان یعنی امریکا اگر بگذارد
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
0
1
با این سیاست دولت که همه همسایگان سطح روابط خودرا تنزل می دهندچه کنیم؟؟؟
ناشناس
|
BOLIVIA, PLURINATIONAL STATE OF
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
2
0
البته اینکه همه حکام کشورهای عربی احمق باشند این را بعید میدانم . اما اینکه اوسار حاکمان عرب علی الخصوص حکام کشورهایی مانند کویت،بحرین،امارات،عربستان وازاین قبیل کشورها ، دست خودشان نیست ویکی دیگر آنرا با خود به هر طرف که بخواهد می کشد و می برد در این شک ندارم . کشوری که در کنجی از منطقه قرار گرفته که هیچ موقعیت سوق الجیشی برای ما ندارد ، جاسوسی ما از آن برای ما چه دستاوردی می تواند داشته باشد . البته حاکمان این به اصطلاح کشور کویت لطف ایران را درزمان حمله صدام به کشورشان فراموش کرده اند که کشور ما مامن ملت کویت شده بود وعلی الظاهر حکام این کشوراین را هم فراموش کرده اند با پای برهنه وکون لخت فراررا بر قرار ترجیح دادند.
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
2
شما را به خدا در لابلای کامنت هایتان اینقدر به عرب توهین نکنید انگار بعضی ها یادشان رفته که صدام هم خیال تسخیر کویت را داشت و این کار را کرد و عاقبتش را می دانید که یک مشت غول ریختند سرش و محوش کردند. پس اینطورها هم که بعضی از آقایون می فرمایند نیست که کویت هیچی نباشه! پس این همه نفت مرغوب از کجاست شما که کویت را فکسنی می فرمایید هیچ می دانید ارزش پول این به اصطلاح کشور !دو سه برابر دلار آمریکا و دوسه هزار برابر پول بی ارزش ماست شما هنوز دردوران ساسانیان مانده اید و از نظر تاریخی درجا می زنید بابا الان قرن 21 است. کسی حق ندارد به ما توهین کند در مقابل ما هم باید به عوان یک کشور بزرگ و باتمدن احترام خود را نگه داریم یعنی همان اصل احترام متقابل آمریکایی ها هم منطقشان مثل شماست که به غرور ما بر می خورد دیگر!!!
نظرات بینندگان